لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۸

پیروزی مهم پرسپولیس ایران مقابل الاهلی عربستان


پرسپولیس در سال ۱۳۹۸ سه بار به میدان رفته، سه پیروزی به دست آورده و هنوز گلی دریافت نکرده است. (عکس از آرشیو)
پرسپولیس در سال ۱۳۹۸ سه بار به میدان رفته، سه پیروزی به دست آورده و هنوز گلی دریافت نکرده است. (عکس از آرشیو)

پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا اولین پیروزی‌اش را کسب کرد و با نتیجه ۲-۰ مقابل الاهلی عربستان به برتری رسید.

سرخپوشان که فصل قبل عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان را نصیب خود کردند، در فصل جدید از دو بازی قبلی‌شان فقط یک امتیاز به دست آورده بودند.

عدم نتیجه‌گیری در این بازی حساس می‌توانست سرخپوشان را از چرخه مدعیان صعود، خارج کند.

به این ترتیب در دور سوم از مرحله گروهی، هر سه نماینده ایران از سد رقبای خود گذشتند. روز دوشنبه استقلال مقابل الهلال عربستان و ذوب آهن هم در برابر الوصل امارات پیروز شده بودند.

از گروه D که پرسپولیس حضور دارد، پاختاکور ازبکستان روبروی السد قطر به تساوی دو بر دو رسید تا وضعیت گروه، پیچیده و مبهم باقی بماند.

پاختاکور با پنج امتیاز صدرنشین است. السد و پرسپولیس چهار امتیازی‌اند و الاهلی هم با سه امتیاز قعرنشین است اما هر چهار تیم، شانس صعود دارند.

پرسپولیس در سال ۱۳۹۸ سه بار به میدان رفته، سه پیروزی به دست آورده و هنوز گلی دریافت نکرده است.

استقلال و پیکان در لیگ برتر ایران و الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا حریفان مغلوب پرسپولیس در سال نو بوده‌اند.

دیدار نمایندگان ایران و عربستان مطابق معمول در زمین بی طرف برگزار شد. میزبان این مسابقه، ورزشگاه ورزشگاه زعبیل امارات بود و کمتر از دو هزار تماشاچی داشت.

گل اول را خلیل‌زاده به زیبایی و با حرکت قیچی به ثمر رساند. پرتاب بلند اوت توسط مهدی شیری درون محوطه جریمه به نوراللهی خورد و با دفع ناقص بازیکنان الاهلی، مدافع پیش تاخته سرخپوشان به پرواز درآمد تا توپ را به تور برساند.

یاران الاهلی حملات فراوانی را تدارک دیدند و حتی توپ را به تیر دروازه پرسپولیس کوبیدند اما با درخشش بیرانوند و یک نوبت هم تکل به موقع کامیابی‌نیا، موفق به گلزنی نشدند.

در نیمه دوم ارسال کرنر بشار رسن با چند ضربه در محوطه جریمه به علیپور رسید تا آقای گل فصل قبل لیگ برتر ایران، دومین گل را وارد دروازه الاهلی کند.

در ترکیب پرسپولیس علیرضا بیرانوند، محمد نادری، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن (ماریو بودیمیر) مهدی ترابی (علی مصلح) و علی علیپور (محسن ربیع‌خواه) به میدان رفتند.

محمدامین اسدی، حسین ماهینی و ابوالفضل درویش‌وند از روی سکو بازی را تماشا می‌کردند.

در دقیقه ۷۴ عمر سوما مهاجم نام آشنای تیم ملی سوریه با بودیمیر درگیر شد. در جریان این مسابقه، بودیمیر و رسن از پرسپولیس کارت زرد گرفتند.

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری گفت: خیلی خوشحالم چون این برد کلیدی بود. اگر برنده نمی‌شدیم از کورس رقابت عقب می‌ماندیم. بازیکنان پرسپولیس با اراده، تلاش و تمرکز نود دقیقه‌ای و با همراهی هواداران، این موفقیت را رقم زدند.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: بازیکنانم اهمیت بی اندازه این بازی را در ذهن خود حک کرده بودند. انتظار دارم و مطمئنم که بازی‌های بعدی را بهتر، زیباتر و با خلاقیت بیشتری برگزار خواهیم خواهیم کرد.

XS
SM
MD
LG