لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۱

خطر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا


استقلالی‌ها که در سه مصاف قبلی مقابل الهلال به پیروزی رسیده بودند، این بار شکست خوردند تا نوار پیروزی‌هایشان قطع شود.
استقلالی‌ها که در سه مصاف قبلی مقابل الهلال به پیروزی رسیده بودند، این بار شکست خوردند تا نوار پیروزی‌هایشان قطع شود.

شکست پرسپولیس و استقلال مقابل نمایندگان عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، احتمال صعود دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران را به مرحله حذفی کاهش داد.

روز دوشنبه پرسپولیس با نتیجه دو بر یک مغلوب الاهلی عربستان شد و سه‌شنبه هم استقلال با یک گل به الهلال باخت.

ذوب آهن اصفهان دیگر نماینده ایران روند موفقیت‌آمیز خود را ادامه داد و با نتیجه دو بر صفر مقابل الوصل امارات پیروز شد.

پرسپولیس که فصل قبل بهترین تیم غرب آسیا بود و به فینال لیگ قهرمانان رسید، حالا در گروه D در رتبه چهارم است.

سرخپوشان برای راهیابی به دور بعد باید در دو دیدار دشوار باقی مانده مقابل پاختاکور ازبکستان در تاشکند و روبروی السد قطر در تهران با دست پر از زمین خارج شوند.

استقلال هم حالا در رده سوم از گروه سوم قرار گرفته. استقلالی‌ها مانند پرسپولیسی‌ها فقط چهار امتیاز از چهار بازی اندوخته‌اند.

الهلال عربستان با ۹ امتیاز صدرنشین است. الدحیل قطر هم رتبه دوم را در اختیار دارد. آبی‌پوشان در دو دیدار بعدی‌شان با الدحیل در تهران و با العین در امارات رویارو می‌شوند و نیاز مبرمی به کسب حداکثر امتیازات دارند.

بازی استقلال - الهلال از دیدارهای کلاسیک آسیا طی سه دهه اخیر است و همواره از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده.

آبی پوشان که در سه مصاف قبلی مقابل الهلال به پیروزی رسیده بودند، این بار شکست خوردند تا نوار پیروزی‌هایشان قطع شود.

ده نفره شده الهلال در نیمه دوم کمکی به شاگردان شفر نکرد و الهلال توانست از اندوخته‌اش دفاع کند تا با کسب هر سه امتیاز، صدر جدول را حفظ کند.

نواف العابد با عبور از مدافعان استقلال به جووینکو پاس داد تا با شوتی سهمگین، حسین حسینی را مقهور کند و تک گل بازی را به ثمر برساند.

سباستین جووینکو بازیکن سابق یوونتوس و پارما، تجربه ۲۳ بازی در تیم ملی ایتالیا را هم دارد.

العابد که پاس گل را داده بود، دو دقیقه بعد با خطا روی گادوین منشا کارت زرد دوم را گرفت و از زمین اخراج شد.

در ادامه بازی شوت کریمی به تیر دروازه خورد و ایسما هم در موقعیت تک به تک نتوانست گل بزند تا مهم‌ترین فرصت‌های استقلال برای جبران گل خورده از کف برود.

حسین حسینی، محمد دانشگر، پژمان منتظری، خسرو حیدری (وریا غفوری) میلاد زکی‌پور، علی کریمی، روزبه چشمی (ایسما) داریوش شجاعیان (مهدی قائدی) امید نورافکن، پاتوسی و گادوین منشا بازیکنان استقلال در این بازی بودند.

سرمربی استقلال در نشست خبری گفت: نیمه اول بیش از حد به الهلال احترام گذاشتیم. نیمه دوم حملات بیشتری داشتیم اما تبدیل به گل نشد. باید روی زدن ضربات آخر بیشتر کار کنیم. فشار زیادی به دلیل سفرهای متعدد تحمل می‌کنیم.

وینفرید شفر درباره بخت صعود تیمش گفت: "هرگز تسلیم نمی‌شویم. الدحیل به تهران می‌آید و باید برنده شویم. بازی بعدی ما در مشهد است و سپس با ریکاوری، مهیای بازی بعدی خواهیم شد."

در دیگر دیدار برگزار شده، ذوب آهن با غلبه بر الوصل امارات موقعیتش را در صدر جدول گروه A تثبیت کرد. علیرضا چراغعلی و ارسلان مطهری گلزنان ذوب آهن بودند.

شاگردان علیرضا منصوریان تاکنون ده امتیاز کسب کرده‌اند که دو امتیاز هم از مجموع امتیازات پرسپولیس و استقلال بیشتر است!

رشید مظاهری، محمدنژاد مهدی، هادی محمدی، میلاد فخرالدینی، حمید ملکی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی فر، محمدرضا حسینی (سیلوا) علیرضا چراغعلی (مهران درخشان‌مهر) ارسلان مطهری و اوساگوانا یاران ذوب آهن مقابل الوصل بودند.

XS
SM
MD
LG