لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۷

پرسپولیس برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر ایران شد


این دوازدهمین جام پرسپولیس در لیگ‌های سراسری ایران است
این دوازدهمین جام پرسپولیس در لیگ‌های سراسری ایران است

هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید. سیدجلال حسینی جام قهرمانی را در شهر جم بالای سر برد.

برانکو ایوانکوویچ توانست سرخپوشان تهران را برای سومین دوره پیاپی به قهرمانی برساند. این دوازدهمین جام پرسپولیس در لیگ‌های سراسری ایران است.

پرسپولیس در هفته آخر با گل ماریو بودیمیر بازیکن کروات خود توانست میزبانش پارس جم را شکست دهد.

سه قهرمانی پیاپی توسط سرمربیان خارجی در تاریخ فوتبال ایران برای اولین بار است که رخ می‌دهد. رکوردی که به نام برانکو ایوانکوویچ ثبت شد.

شاگردان برانکو از ۳۰ بازی فقط یک بار متحمل شکست شدند و با ۶۱ امتیاز در رده نخست ایستادند. تنها شکست این فصل پرسپولیس را فولاد خوزستان رقم زد.

سپاهان با ۵۸ امتیاز دوم شد. استقلال با ۵۷ امتیاز در رده سوم ایستاد. پدیده هم با جمع آوری ۵۶ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

تراکتورسازی تبریز در شش بازی آخر از دستیابی به پیروزی بازماند تا پنجم شود و فرصت کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهد.

علیرضا بیرانوند، محمد نادری، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، مهدی ترابی (امید عالیشاه) سیامک نعمتی (محسن ربیع‌خواه) ماریو بودیمیر (علی مصلح) و علی علیپور برای پرسپولیس به میدان رفتند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت خوشحالم که جشن قهرمانی را کنار سواحل نیلگون خلیج فارس گرفتیم.

ایرج عرب درباره ماندن برانکو گفت: «او قرارداد دارد و حتماً می‌ماند. شنبه لیستش را به باشگاه ارائه می‌دهد. سعی می‌کنیم خواسته‌هایش را عملی کنیم. این جام را به هواداران پرسپولیس تقدیم می‌کنم.»

در ورزشگاه تختی جم ۱۵ هزار نفر نظاره‌گر جشن قهرمانی سرخپوشان بودند. در این بین افراد متفرقه و برخی هواداران نیز به داخل زمین می‌دویدند.

همه اعضای تیم و کادر فنی روی سکو رفتند و سیدجلال حسینی جام قهرمانی را بالای سر برد.

دیدارهای هفته آخر به صورت همزمان برگزار شد. سپاهان اصفهان با دو گل استنلی سوارز و عزت پورقاز مقابل تیم سقوط کرده استقلال خوزستان به برتری رسید.

استنلی همراه با لوسیانو پریرا از فولاد خوزستان توانستند در هفته آخر گلزنی کنند و با ۱۶ گل زده عنوان مشترک آقای گلی را به خود اختصاص دهند.

استقلال تهران دو بر یک سپیدرود رشت را تسلیم کرد. مهدی قائدی و مرتضی تبریزی برای استقلال گل زدند، مهرداد بایرامی هم تک گل سپیدرود را به ثمر رساند.

سپیدرود با این شکست از لیگ برتر خداحافظی کرد تا روانه لیگ دسته اول شود. در این بازی خسرو حیدری بازیکن استقلال و یار پیشین تیم ملی ایران از فوتبال خداحافظی کرد.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال گفت: «شخصیتی که استقلال در دهه‌های گذشته داشته از بین رفته. قاطعانه می‌گویم این شخصیت را به تیم برمی‌گردانم. به بازیکنان گفتم هرکس ناراحت است می‌تواند برود.»

در دیگر بازی برگزار شده نفت مسجدسلیمان که خطر سقوط را تا هفته آخر حس می‌کرد، با ذوب آهن اصفهان به تساوی دو بر دو رسید.

نساجی مازندران با دو گل بر پیکان غلبه کرد. بازی تیم‌های فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز با تساوی دو بر دو خاتمه یافت.

XS
SM
MD
LG