لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۸

پیروزی پرسپولیس و تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا


پرسپولیسی‌ها در بازی رفت با نتیجه ۲-۱ بر گوا غلبه کرده بودند. (عکس از آرشیو)
پرسپولیسی‌ها در بازی رفت با نتیجه ۲-۱ بر گوا غلبه کرده بودند. (عکس از آرشیو)

پرسپولیس ایران که در هر سه مسابقه از دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پیروزی رسیده بود، چهارمین برد خود را هم مقابل میزبان مسابقات رقم زد.

پرسپولیسی‌ها در بازی رفت با نتیجه ۲-۱ بر گوا غلبه کرده بودند. آنها در دیدار برگشت و در ورزشگاه جواهر لعل نهرو نیز با نتیجه قاطع ۴-۰ از سد نماینده هندوستان گذشتند.

پیشتر الوحده امارات و الریان قطر هم مغلوب شاگردان یحیی گل‌محمدی شده بودند. تیمی که با ۱۲ امتیاز، صدرنشین قاطع گروه E است. الوحده ۷ امتیاز دارد. گوا ۲ امتیاز اندوخته و الریان هم با یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفته.

مغانلو، ترابی از روی نقطه پنالتی، آل‌ کثیر و کامیابی‌نیا دروازه ناوین کومار را باز کردند و گلزنان پرسپولیس در برابر گوا بودند.

حالا پرسپولیس در صورت کسب حتی یک امتیاز مقابل الوحده امارات، بازی آخرش را با الریان قطر تشریفاتی خواهد کرد.

در دیدار همزمان، الوحده با گلزنی عمر الخریبین سوریه‌ای از روی نقطه پنالتی، الریان را شکست داد. شجاع خلیل‌زاده مدافع ملی‌پوش ایران در ترکیب الریان به میدان رفت.

در بازی پرسپولیس با گوا، گل‌محمدی از دروازه‌بان تا مدافعین و هافبک‌ها، شش تغییر در ترکیب اصلی اعمال کرد اما با این حال، قاطعانه‌ترین برد تیمش را به ثبت رساند.

بوژیدار رادوشویچ، حسین کنعانی‌، سیدجلال حسینی (کمال کامیابی‌نیا) مهدی شیری، علی شجاعی، میلاد سرلک، محمد شریفی، امید عالیشاه، مهی ترابی (احسان پهلوان) عیسی آل‌کثیر (مهدی مهدیخانی) و شهریار مغانلو (مهدی عبدی) بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

گل‌محمدی گفت: «توانستیم با تمرکز خوب، بدون این که موقعیت بدهیم، نتیجه بگیریم. بازی کاملاً هجومی و با مالکیت کامل را به نمایش گذاشتیم. بازیکنان گوا نیز مردانه جنگیدند اما پیروزی حق ما بود. باید خودمان را مهیای بازی با الوحده امارات کنیم».

در گروه B تراکتور ایران پس از سه تساوی پیاپی، با یک گل بر نیروی هوایی عراق غلبه کرد تا اولین برد خود را جشن بگیرد.

تیکدری که به تیم ملی ایران هم دعوت شده ، با حرکت انفرادی خود در سمت راست زمین دو بازیکن را جا گذاشت.

پاس عرضی او و شوت بابایی را دروازه‌‎بان برگشت داد اما خود تیکدری توانست حرکتش را تکمیل کند و دروازه فهد طالب که سنگربان ذخیره تیم ملی عراق است را باز کند.

میثم جبار مدافع ملی‌پوش نیروی هوایی عراق در نیمه اول از زمین اخراج شد اما با این حال، همبازیانش حملات متعددی را روی دروازه تراکتور تدارک دیدند.

محمدرضا اخباری، هادی محمدی، محمدرضا خانزاده، میلاد فخرالدینی (پیمان کشاورز) محمد مسلمی‌پور (نریمان جهان) اکبر ایمانی (محمد قادری) حمید بوحمدان (محمد خرم‌) مهدی تیکدری، ابوالفضل رزاق‌پور، محمد عباس‌زاده (علی فتحی) و پیمان بابایی بازیکنان تراکتور در این بازی بودند.

رسول خطیبی سرمربی تراکتور گفت: «کاش حریف ۱۰ نفره نمی‌شد. چون بازیکنان‌شان دو برابر انرژی صرف کردند تا کمبود نفر را جبران کنند. ضمناً داور بعد از اخراج، تمام برخوردها را به نفع آنها سوت زد و باعث شد بازیکنان ما عصبی شوند. امشب مجبور شدم به خاطر بازی بعد، به سه چهار بازیکن استراحت بدهم».

در این گروه شارجه با ۸ امتیاز صدرنشین است. تراکتور ۶ امتیازی است. پاختاکور با ۳ امتیاز در رده سوم است. نیروی هوایی عراق هم با دو امتیاز در قعر جدول قرار گرفته.

از گروه D فولاد ایران در برابر النصر عربستان با دو گل شکست خورد. بازی رفت دو تیم با تساوی ۱-۱ به پایان رسیده بود. در دیگر بازی این گروه، السد قطر ۲-۰ الوحدات اردن را شکست داد.

مانو منزس سرمربی سابق تیم ملی برزیل که هدایت النصر را بر عهده دارد، گفت: «سخت است بعد از سه روز دوباره در برابر همان تیم قبلی به میدان بروی. بر خلاف بازی رفت، از ابتدا نمایش خوبی داشتیم تا با شایستگی به پیروزی دست پیدا کنیم».

در جدول این گروه النصر ۸ امتیاز، السد ۷، فولاد ۵ و الوحدات هم یک امتیاز کسب کرده‌‌اند.

XS
SM
MD
LG