لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۴

پرسپولیس از شکست پیروزی ساخت


در یک دیدار عقب افتاده از لیگ برتر فوتبال ایران، تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد پیکان بگذرد.

پرسپولیس با این برد ۲۰ امتیازی شد و با دو بازی کمتر از تراکتور، همچنین یک بازی کمتر از پدیده و سپاهان در رده چهارم قرار گرفته است.

پرسپولیس نسبت به انجام این مسابقه در روزهای فیفا معترض بود. دو بازیکن در تیم ملی ایران و یک بازیکن در تیم ملی عراق، از همراهی سرخپوشان بازماندند.

مصدومیت چند بازیکن نیز باعث شد برانکو بگوید با تیم نوجوانان به مصاف پیکان می‌رویم. گرشاسبی مدیر پرسپولیس هم تصمیم برای بازی یا عدم بازی را به عهده سرمربی گذاشت.

تصمیم برانکو ایوانکوویچ در نهایت این بود که تیمش را با افزودن بازیکنان امید به میدان بفرستد.

در انتهای جدول، فیفا به دلیل پرداخت نشدن مطالبات فرانک ساکونی بازیکن سابقه استقلال خوزستان ۶ امتیاز از این تیم کسر کرد. آبی پوشان اهواز از یک پنجره نقل و انتقالاتی نیز محروم شده‌اند.

به این ترتیب استقلال خوزستان حالا با چهار امتیاز در انتهای جدول است. نفت مسجدسلیمان ۸ امتیازی و سپیدورد رشت هم ۹ امتیازی‌اند.

جالب اینکه بازی بعدی مسجدسلیمانی‌ها و رشتی‌ها در برابر یکدیگر است. با توجه به جدال آنها برای فرار از خطر سقوط، این بازی را باید شش امتیازی دانست.

رقابت‌های هفته سیزدهم از جمعه دوم آذر آغاز می‌شود. استقلال تهران مهمان تیم ته جدولی استقلال خوزستان است. پرسپولیس هم در مهم‌ترین بازی هفته به مصاف تراکتور خواهد رفت.

بوژیدار رادوشوویچ، سیدجلال حسینی، شایان مصلح، شجاع خلیل‌زاده، آدام همتی (سعید حسین‌پور) کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی، محسن ربیع‌خواه، امید عالیشاه (محمدامین اسدی) گادوین منشا و علی علیپور (احسان علوان‌زاده) در ترکیب پرسپولیس بازی کردند.

در دقیقه ۴۲ شاهین ثاقبی با ضربه‌ای زمینی توانست دروازه بوژیدار رادوشویچ را باز کند.

در دقیقه ۷۷ کامیابی‌نیا روی ارسال امید عالیشاه با ضربه سر، گل مساوی را به ثمر رساند.

سه دقیقه بعد، شوت علیپور از زاویه بسته به سمت چارچوب، با اشتباه وحید شیخ‌ویسی در دفع توپ همراه شد. او نتوانست تعادل خود را حفظ کند تا تور کناری دروازه پاره شود. این چهارمین گل فصل علیپور است.

مهم‌ترین موقعیت پیکان را محمد قاضی به دست آورد که رادوشوویچ توپ را روی خط دروازه مهار کرد.

عالیشاه که بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان را به خاطر مصدومیت از دست داده بود، در این بازی خوش درخشید و از برترین‌های میدان بود.

پرسپولیس طی دو فصل اخیر موفق نشده بود در استادیوم آزادی از سد پیکان عبور کند اما این بار، از شکست پیروزی ساخت.

پرسپولیس در این فصل هنوز شکست نخورده و همراه با سپاهان اصفهان، تنها تیم‌های بدون باخت لیگ برترند.

مهدی شیری بازیکن پیکان که از نیم فصل به پرسپولیس خواهد پیوست، به دلیل محرومیت در این بازی غایب بود.

برانکو به خبرنگاران گفت: «ابتدای فصل گفتم که امسال قوی‌تر از پارسال خواهیم بود. سوپرجام را کسب کردیم. کم مانده بود قهرمان آسیا شویم. جام حذفی و لیگ برتر را هم پیش رو داریم. در هر چهار جام دنبال بهترین نتایج هستیم.»

سرمربی پرسپولیس درباره احتمال جدایی بیرانوند گفت: اگر از انگلیس پیشنهاد داشته باشد یا از ترکیه که پنج برابر پرسپولیس می‌پردازد، شما چه واکنشی نشان می‌دهید؟ اگر پیشنهادی باشد که باشگاه و بازیکن را راضی کند، مذاکره انجام خواهد شد. گرچه شاید موجب تضعیف تیم هم بشود.

مجید جلالی هم با انتقاد از عملکرد داور گفت: طوری بازی کردیم که برنده مسابقه باشیم ولی گاهی اوقات شاید خدا آنها را بیشتر دوست داشت. حیف شد باختیم چون نمایش خوبی داشتیم و اگر این مسابقه را می‌بردیم، به رده چهارم جدول می‌آمدیم. واقعا ناراحتم، اما کاری‌ نمی‌شود کرد.

سرمربی پیکان گفت: می‌گفتند قرار است پرسپولیس با نوجوانان و جوانانش بازی کند. اما از ترکیب امروز کدامشان غیر از دروازه‌بان، در فینال آسیا بازی نکرد؟ تازه امروز با نفرات بهتری هم مقابل ما بودند. اگر می‌گفتند پرسپولیس شش روز تمرین ندارد می‌گفتم درست می‌گویند، نه اینکه بگویند یار ندارد.​

XS
SM
MD
LG