لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۳

هواپیمای مسافربری در ماهشهر از باند خارج شد


بنا بر گزارش‌ها از ایران یک هواپیمای مسافربری خط هوایی «کاسپین» که از تهران عازم ماهشهر بود، به دلیل نقص فنی نتوانست خود را روی باند، کنترل کند و از باند فرودگاه ماهشهر خارج شده است.

خبرگزاری ایسنا به نقل از محسن بیرانوند، فرمانده ماهشهر، گزارش داده است که هواپیما صبح روز دوشنبه ۷ بهمن از تهران عازم ماهشهر بود و پس از فرود اضطراری «عرض جاده را قطع کرده و در خیابان ورودی ماهشهر، کنار پارک نسترن فرود اضطراری داشته است».

فرماندار ماهشهر افزوده «این حادثه هیچ مصدومی نداشته و تمام مسافران در سلامت هستند و مشکلی وجود ندارد».

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، نیز به خبرگزاری مهر گفته پرواز «۱۳۵ مسافر داشته» که «هیچ‌یک آسیب ندیده‌اند و در سلامت از هواپیما خارج و به سالن ترانزیت فرودگاه منتقل شده‌اند».

تصاویر و فیلم‌هایی از این هواپیما و خروج شماری از سرنشین‌ها در فضای مجازی بازتاب یافته است.

این تصاویر هواپیما را در خیابانی داخل شهر نشان می‌دهند.

خبرگزاری رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی گفته هواپیما «در حال فرود در فرودگاه ماهشهر... به علت باز نشدن چرخ های هواپیما به بلوار فرودگاه برخورد کرد و از باند فرودگاه خارج شد».

خبرگزاری تسنیم می‌گوید هواپیما یک بوئینگ ام‌دی بود. مک‌دانل داگلاس، ام‌دی، از شرکت‌های اقماری بوئینگ است.

این سانحه در حالی رخ می‌دهد که یک روز پیش از آن اظهاراتی در فضای مجازی در مورد «آتش‌گرفتن» موتور هواپیمای پرواز تهران-گرگان و مصدوم شدن برخی از مسافران منتشر شده بود. اما مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان این خبرها را رد کرد و گفت «هواپیما حدود ۲۰۰ متر بر روی باند حرکت کرد اما به علت لرزشی که در موتور احساس شد، خلبان پرواز را متوقف کرد».

در پنجم بهمن ماه نیز گزارش شد پرواز هواپیمای خط «ایران ایرتور» که از تهران راهی استانبول بود، به دلیل نقص فنی به تهران بازگشت و در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

XS
SM
MD
LG