لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۶

حکم «اعدام در ملأ عام» برای متهم به قتل آتنا اصلانی


تنها جلسه محاکمه فرد مظنون به قتل آتنا اصلانی در دادگاه کیفری یک استان اردبیل به شکل غیرعلنی برگزار شد.
تنها جلسه محاکمه فرد مظنون به قتل آتنا اصلانی در دادگاه کیفری یک استان اردبیل به شکل غیرعلنی برگزار شد.

رئیس کل دادگستری اردبیل از صدور حکم پرونده متهم به قتل آتنا اصلانی و محکومیت او به «اعدام در ملأ عام» و «قصاص نفس» خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه ایران، محمد علی قاصدی، رئیس کل دادگستری اردبیل اعلام کرده است که متهم به دلیل قتل عمد محکوم به «قصاص نفس»، به دلیل تجاوز به عنف محکوم به «اعدام» و به دلیل سرقت محکوم به «حبس و شلاق و رد مال» شده است.

این در حالی است که محسن افشاری، وکیل تسخیری متهم به قتل آتنا به خبرگزاری آنا گفته است که «درباره تجاوز به عنف نظریه کمیسیون پزشکی به صورت قطعی عنوان نشده است.»

تنها جلسه محاکمه فرد متهم به قتل آتنا اصلانی، دختر هفت ساله ساکن پارس‌آباد، صبح شنبه ۴ شهریور، در دادگاه کیفری یک استان اردبیل به شکل غیرعلنی برگزار شد.

آقای افشاری با تاکید بر این که از سوی دادگستری، به عنوان «وکیل تسخیری» مسئولیت دفاع از متهم برعهده او گذاشته شده گفته است که «متهم هیچ یک از اتهاماتش را قبول ندارد» و «تحت فشارهای متفاوت بوده و برای همین صحبت‌های متناقضی انجام داده است.»

به گفته وکیل متهم پرونده آتنا، «رأی براساس نظرهیأت قضایی و بر اساس علم آنها و شواهد ومدارک موجود درپرونده صادر خواهد شد.»

در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی، اگر قاضی به شواهد و دلایل محکمه‌پسند دسترسی نداشته باشد می‌تواند با تکیه بر «علم خود» برای متهمین حکم صادر کند.

رئیس کل دادگستری اردبیل همچنین از «اجرای مجازات به صورت علنی در ملأ عام » خبر داده و گفته است: «پس از اینکه روند ابلاغ و رسیدگی پرونده در دیوان عالی کشور انجام شد اقدام لازم جهت اجرا به عمل خواهد آمد.»

آتنا اصلانی خردادماه گذشته، پس از تجاوز به قتل رسید و جسد او ۲۰ روز بعد در پارکینگ مغازه فرد مظنون پیدا شد. با این حال فرد مظنون به قتل، در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، اعترافات قبلی خود درباره قتل و «تجاوز» را انکار کرد.

پیش از این ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اعلام کرد این دادگاه به دلیل «برخی از مسائل» به شکل غیرعلنی برگزار شده است؛ ولی به جزئیات این دلایل اشاره‌ای نکرد و توضیحات بیشتری نیز درباره جلسه دادگاه نداد.

صادق آملی لاریجانی، رئیس‌ قوه قضائیه ایران دستور داده بود که این پرونده به صورت فوری پیگیری شود.

XS
SM
MD
LG