لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۷

حادثه آتش‌سوزیِ چرمشهر قزوین در «کارخانه تامین سوخت هواپیما» رخ داد


عکسی که خبرگزاری برنا از این حادثه منتشر کرده است
عکسی که خبرگزاری برنا از این حادثه منتشر کرده است

خبرگزاری ایلنا روز شنبه به نقل از «یک منبع کارگری» جزئیات بیشتری از حادثه آتش‌سوزی در شهرک چرمشهر قزوین منتشر کرد و گفت که حادثه در یک کارخانه «تامین سوخت هواپیما» رخ داده که قرار بود روز ۲۲ بهمن به بهره‌برداری برسد.

این منبع آگاه روز شنبه، ۲۵ دی، همچنین به خبرگزاری ایلنا گفته است که در کارخانه «ثامن مهران‌گستر» به عنوان تامین‌کننده سوخت هواپیما حدود ۵۵ کارگر فعالیت داشته‌اند، اما «با توجه به نزدیک بودن زمان بهره‌برداری، اخیرا تعدادی کارگر پیمانکاری نیز به این واحد افزوده شده‌ بودند».

این منبع کارگری نیز کشته شدن سه کارگر و پیدا شدن بقایای جسد دو نفر از آن‌ها تاکنون و مصدومیت دو نفر دیگر را تایید کرده است.

انفجار شش «مخزن سوخت» در منطقه صنعتی چرمشهر قزوین در مرز بین شهرستان بویین زهرا و اشتهارد در صبح روز پنج‌شنبه، ۲۳ دی منجر به حریق گسترده‌ای در این منطقه شد که مهار آن ۱۱ ساعت به طول انجامید.

انفجار و آتش‌سوزی در واحدهای تولیدی و صنعتی که معمولا با تلفات جانی همراه است، گه‌گاه در ایران خبرساز می‌شود.

بی‌توجهی کارفرمایان به اصول ایمنی کار و نبود نظارت بر نحوه اجرای این اصول از سوی سازمان‌های مسئول از جمله دلایل بروز این حوادث است.

هنوز دلیل قطعی این حادثه اعلام نشده است.

در منابع آن‌لاین، کارخانه «ثامن مهران‌گستر» زیرمجموعه شرکت خصوصی پالایش نفت خام ثامن به مدیرعاملی محمدرضا محمدی معرفی شده است که در حوزه مشتقات نفتی در سال ۱۳۸۹ تاسیس شده و تاکنون در سه دوره به عنوان «تولیدکننده نمونه کشوری» برگزیده شده است.

نه مدیرعامل و نه هیچ مسئول دیگری در این کارخانه تاکنون درباره حادثه مرگبار هفته گذشته اظهار نظر نکرده‌اند.

XS
SM
MD
LG