لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۹

کریمی قدوسی: نوار مذاکرات موشکی با فرانسوی‌ها موجود است


جواد کریمی قدوسی گفته است: عامل اصلی فلاکت‌های امروز احمدی‌نژاد است.(عکس ا آرشیو)
جواد کریمی قدوسی گفته است: عامل اصلی فلاکت‌های امروز احمدی‌نژاد است.(عکس ا آرشیو)

جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس از مشهد و عضو جبهه پایداری، بار دیگر از مذاکره دولت حسن روحانی و فرانسه بر سر توان موشکی جمهوری اسلامی ایران خبر داده و گفته است که «نوار» این مذاکرات موجود است.

مصاحبه جواد کریمی قدوسی با «خانه ملت» خبرگزاری مجلس بامداد پنجشنبه ۱۵ فروردین منتشر شده است.

این نماینده اصولگرا در پاسخ به این پرسش که آیا سیاست دولت حسن روحانی در کاهش خطر حمله نظامی به ایران نقش داشته گفته است: «اتفاقا سیاست آنها تشدید مجازات‌های ایران را تشویق می‌کرد.»

جواد کریمی قدوسی در ادامه گفته است: «اصلا کار منطق نرم همین است. زمانی که آقای ظریف گفت امریکا با یک بمب می‌تواند سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد، دقیقا همین را تشویق می‌کند. همچنانکه اکنون در حال مذاکرات موشکی با فرانسوی‌ها هستند.»

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران و دیگر مقامات این کشور مذاکره با فرانسه بر سر برنامه موشکی جمهوری اسلامی را رد کرده‌اند.

جواد کریمی قدوسی در واکنش به تکذیب وزارت خارجه ایران گفته است: «خود من به آقای ظریف گفتم نوار مذاکرات شما موجود است. گفت تمام اخبار شما درست است؛ اما ما مذاکره نمی‌کنیم بلکه گفت‌وگو می‌کنیم. حال ببینید دیگر؛ اختلاف من و آقای ظریف بر روی کلیدواژه‌ی مذاکره و گفت‌وگو شد.»

کریمی قدوسی پیشتر هم در خصوص مذاکرات موشکی ایران و فرانسه صحبت کرده بود.

این نماینده اصولگرادر همین زمینه پیشتر به اظهارات ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه دربهمن سال گذشته اشاره کرده بود که به ایران هشدار داد که اگر گفت‌وگوها با این کشور بر سر برنامه موشک‌های بالیستیک آن به نتیجه نرسد، پاریس آماده است تا قاطعانه تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کند.

اما بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه و حشمت‌الله فلاحت‌پیشه،رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی سخنان وزیر خارجه فرانسه درباره مذاکره با ایران درباره برنامه موشکی‌اش را رد کردند.

فرانسه بارها خواستار توقف تمام فعالیت‌های مرتبط با برنامه موشک‌های بالیستیک را که امکان حمل کلاهک هسته‌ای دارند، شده است و می گوید، این برنامه به ثبات در منطقه خاورمیانه ضربه می‌زند.

احمدی نژاد «عامل فلاکت‌های امروز»

جواد کریمی قدوسی در بخش دیگری از این مصاحبه به شدت از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، به شدت انتقاد کرده است.

این نماینده مجلس گفته است:«عامل اصلی فلاکت‌های امروز احمدی‌نژاد است. او در دولت نهم با شعار احیای گفتمان امام و رهبری از طبقات محروم و مستضعف رأی گرفت ولی دولت دهم تحت نفوذ جریان لیبرالیسم بود.»

وی اضافه کرده است:« دو سال دوم دولت دهم به دنبال باج‌گیری از نظام بود. بازار را رها کرد تا اوضاع بهم بریزد. ارز، مرغ و تخم‌مرغ گران شد.»

جواد کریمی قدوسی می‌گوید، در آغاز کار دولت احمدی نژاد از او حمایت می کرده اما بعدا از او فاصله گرفته است.

رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان او در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد از او حمایت می‌کردند اما اختلافات آنان پس از درگیری درباره عزل وزیر اطلاعات و خانه‌نشینی ۱۱ روزه رییس جمهور ایران آغاز شد.

با استفاده از گزارش خانه ملت؛ خ/ت
XS
SM
MD
LG