لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۴

رحمان رضایی پس از انتشار پیام انتقادی از تیم ملی فوتبال کنار گذاشته شد


رحمان رضایی، کمک‌مربی تیم ملی فوتبال ایران،
رحمان رضایی، کمک‌مربی تیم ملی فوتبال ایران،

رحمان رضایی، کمک‌مربی تیم ملی فوتبال ایران، به دلیل نشر پیامی اعتراضی علیه جمهوری اسلامی، از تیم ملی کنار گذاشته شده است.

رضایی شانزدهم مهر در یک استوری اینستاگرام نوشت: «۴۳ سال خوردین و بردین و قتل و جنایت و دزدی و وطن‌فروشی و زورگویی و دروغ و فساد و فحشا و … کردین. دیگه بسه و باید در دادگاه ملت محاکمه بشوید».

او عصر ۲۸ اسفند در نخستین جلسه تمرینی تیم ملی حضور یافت و با پوشیدن لباس یکدست کادر فنی، بر تمرینات تیم ملی نظارت داشت. اما این اولین و آخرین حضورش در تمرینات بود.

بامداد ۲۹ اسفند وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش توئیت کرد: «ایشون به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شدند. به نظر شما به کسی که چنین وقیحانه به جمهوری اسلامی اهانت می‌کند می‌توان اعتماد کرد که زیر پرچم مقدس صادقانه خدمت کند؟»

بازنشر استوری رحمان رضایی موجی از حملات حامیان حکومت را در پی داشت. فرهاد فتحی، مدرس حوزه علمیه قم این ادعا را مطرح کرد که «فقط در جمهوری اسلامی می‌شه اینجوری لگد بزنی و پست به این مهمی را بگیری. خدا قوت به وزیر ورزش انقلابی.»

رضایی صبح بیست و نهم اسفند در اردو حضور یافت اما مشارکتی در تمرینات نداشت. ساعت ۱۶:۳۰ همان روز ایرنا گزارشی با عنوان «رحمان رضایی در آستانه جدایی از تیم ملی» منتشر کرد. به فاصله نیم ساعت، خبرگزاری فارس در خبری کوتاه از کنار گذاشته شدن رضایی خبر داد.

علیرضا آل داوود که به عنوان کارشناس فضای مجازی در برنامه‌های صداوسیما شرکت می‌کند، در توئیتر به رحمان رضایی تاخته گفت که او «با براندازان مخرج مشترک کامل دارد.»

رحمان رضایی سابقه ۸ سال بازی را در ایتالیا دارد. او طی این مدت در سری آ و سری ب، برای پروجیا، مسینا و لیورنو بازی کرد. مدافع مرکزی و بلندقامت مازندرانی در ۵۸ بازی ملی، سه گل وارد دروازه بوسنی و هرزگوین، کره شمالی و کویت کرد.

امیر قلعه‌نویی برای سمت دستیار اول، گزینه‌هایی مانند وحید هاشمیان، رضا عنایتی و رحمان رضایی را مدنظر داشت که فقط رضایی سرمربی سابق ذوب آهن پاسخ مثبت داد.

با این حال سایت بولتن‌نیوز بدون اشاره به سوابق مدافع اسبق پرسپولیس مطلبی در مورد او نوشته و مدعی شده است که در «هیچ کشور» در دنیا به افرادی که منتقد حکومتشان باشند اجازه پیشرفت داده نمی‌شود.

عبدالرضا داوری (فعال سیاسی) در مخالفت با حذف رحمان رضایی نوشته است: «در جام جهانی، فشار رسانه‌های مخالف این بود که این تیم، ملی نیست بلکه تیم ج. ا است و آن را تیم ملّا نامیدند. اینک حذف مربی تیم ملی، چیزی جز پاس گل به رسانه‌های معاند برای اثبات حرف‌هایشان نیست».

پس از حذف رحمان رضایی، آندرانیک تیموریان، کاپیتان پیشین تیم ملی که سابقه مربی‌گری ندارد، به کادر فنی اضافه شد تا در کنار سعید الهویی دستیار قلعه‌نویی در گل گهر سیرجان، علی‌اصغر قربانعلی‌پور (بدنساز) و آلین دینکا (مربی دروازه‌بان‌های تراکتور) سرمربی تیم ملی را همراهی کند.

با وجود این تغییر و به‌رغم اعلام حذف رحمان رضایی در سایت‌ها و رسانه‌های مختلف، فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی، تاکنون از هر واکنش و اظهار نظری در خصوص ماجرای رحمان رضایی خودداری کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG