لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۹

دستور رییسی برای افزایش «مراقبت‌های امنیتی» از زندان‌ها پس از فراز زندانیان سقز


۷۴ نفر از زندانیان محبوس در زندان سقز از این زندان فرار کردند و ۱۰ نفر آنان بازداشت شده‌اند
۷۴ نفر از زندانیان محبوس در زندان سقز از این زندان فرار کردند و ۱۰ نفر آنان بازداشت شده‌اند

پس از فرار حدود ۸۰ زندانی از زندان سقز در استان کردستان، رئیس قوه قضائیه دستور داد که «مراقبت‌های امنیتی» از زندان‌ها افزایش یابد.

ابراهیم رییسی روز شنبه ۹ فروردین به دادستان‎ کل کشور مأموریت داد که با مقصرین این موضوع برخورد قضایی «قاطع» انجام شود. وی همچنین دستور داد که اجرای بخشنامه اخیر اعطای مرخصی و عفو زندانیان ادامه پیدا کند.

۷۴ نفر از زندانیان محبوس در زندان سقز در استان کردستان عصر روز جمعە ٨ فروردین از این زندان فرار کردند.

به گزارش وب‌سایت سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو»، این زندانیان در اعتراض به اعزام نشدن به مرخصی و شرایط زندان دست به شورش زده و فرار کرده‌اند.

محمد جباری دادستان مرکز استان کردستان روز شنبه خبر داد که ١۰ نفر از زندانیان بازداشت شده و دو نفر نیز خود را تحویل مراجع داده‌اند.

زندان سقز هشت بند دارد و زندانیانی که فرار کرده‌اند از شش بندی هستند که زندانیان جرایم عادی در آن زندانی بودند.

پیش از این گزارش‌هایی از شورش در برخی زندان‌های کشور از جمله تبریز، الیگودرز و فشافویه در اعتراض به شیوع ویروس کرونا در این زندان‌ها منتشر شده بود.

طی روزهای گذشتە و با شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایران، با بخشنامە قوە قضاییە شمار زیادی از زندانیان بە مرخصی اعزام شدەاند و این زندانیان نیز تقاضای اعزام به مرخصی را داشتند.

علی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها اعلام کرده که به حدود ۹۳ هزار زندانی تا ۱۵ فروردین مرخصی داده شده است. این مرخصی شامل تعدادی از زندانیان سیاسی از جمله نرگس محمدی نشده است.

XS
SM
MD
LG