لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۹

اختلال ۱۱ دقیقه‌ای در حساب توئیتر رئیس‌جمهور آمریکا


کاخ سفید می‌گوید که استفاده آقای ترامپ از توئیتر فرصت ارتباط بی‌واسطه با شهروندان آمریکایی را به رئیس‌جمهور آمریکا می‌دهد.
کاخ سفید می‌گوید که استفاده آقای ترامپ از توئیتر فرصت ارتباط بی‌واسطه با شهروندان آمریکایی را به رئیس‌جمهور آمریکا می‌دهد.

حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه اجتماعی توئیتر پنجشنبه شب به مدت ۱۱ دقیقه از کار افتاد.

به گزارش شبکه خبری ان بی سی، توئیتر اعلام کرد یکی از کارکنانش که در آخرين روز کاری خود، حساب آقای ترامپ را غیرفعال کرده است. این شرکت افزود با انجام اقدامات لازم تلاش خواهد کرد از وقوع مجدد این حادثه جلوگیری خواهد کرد.

توئيتر در اولین واکنش خود گفته بود که دلیل این اتفاق اشتباهات نیروی انسانی شرکت بوده است.

این شبکه اجتماعی در پیامی که بعداً از سوی مدیریت آن منتشر شد، توضیح داد که یکی از کارکنان این شرکت در آخرین روز کاری خود، حساب کاربری آقای ترامپ را غیرفعال کرده ولی به فاصله کوتاهی (پس از ۱۱ دقیقه) این حساب دوباره فعال شده است.

این شرکت در ادامه بیانیه خود اضافه کرد که در حال تحقیقات بیشتر در این زمینه است و تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار آن را انجام خواهد داد.

در عین حال آقای ترامپ روز جمعه در واکنش به این حادثه گفت که اختلال در حساب توئیتر او نشان می‌دهد که پیام‌ها و موضع‌گیری‌هایش در اين شبکه تا چه حد مهم هستند.

در مدتی که حساب کاربری آقای ترامپ غیرفعال شده بود هنگام مراجعه به آن به جای پیام‌ها و اظهار نظرهای رئیس‌جمهور آمریکا، پیامی مشاهده می‌شد که توضیح می‌داد دسترسی به این حساب فعلاً ممکن نیست.

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی در این باره يادآوری کرده است که آقای ترامپ از کاربران بسیار فعال شبکه توئیتر است و در بسیاری موارد نظارت جنجالی خود به عنوان رئیس‌جمهور را به صورت پیام منتشر می‌کند.

به عنوان مثال او روز چهارشنبه در پیامی روی شبکه توئیتر خواستار مجازات مرگ برای مسئول حمله اخیر در شهر نیویورک شد، موضعی که به نظر برخی از منتقدان، روی برگزاری یک محاکمه عادلانه برای این مجرم تأثیر خواهد گذاشت.

در ماه سپتامبر وقتی او در یکی از پیام‌های خود نوشت «کیم جونگ اون مدت زیادی باقی نخواهد ماند» حکومت کره شمالی او را متهم کرد که از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلان جنگ می‌دهد.

با این همه آقای ترامپ همیشه از استفاده از توئیتر دفاع کرده و گفته است احتمالاً بدون این ابزار در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی نمی‌رسید.

غیر فعال شدن حساب کاربری آقای ترامپ در توئیتر با دو نوع واکنش روبه‌رو شده، یک گروه را به شدت متعجب کرده و گروه دیگری از این حادثه خوشحال شدند و از آن دفاع کردند.

کاخ سفید بارها اعلام کرده که استفاده آقای ترامپ از توئیتر این فرصت را به رئیس‌جمهور آمریکا می‌دهد که با شهروندان آمریکایی بی‌واسطه در ارتباط باشد.

XS
SM
MD
LG