لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۱

بازگشت شماری از محدودیت‌ها در تهران، درخواست تعلیق بازگشایی‌های غیرضروری


هئیت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در نامه‌ای به وزیر بهداشت، خواستار تعلیق «بازگشایی‌های غیرضروری» و افزایش نظارت بر اماکن عمومی برای کنترل موج جدید شیوع کرونا در ایران شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در این نامه که روز شنبه ۲۱ تیر ماه خطاب به سعید نمکی نوشته شده، در نظر گرفتن شرایط دورکاری و نظارت بر تولید و توزیع ملزومات پیشگیری از ابتلا میان مردم نیز پیشنهاد شده است.

پیشنهادات هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ به ‌دنبال افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا و وضعیت قرمز و هشدار در بیشتر استان‌های کشور مطرح می‌شود.

میزان ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور به اندازه‌ای جهش یافته که در خبرهای خبرگزاری‌ها درباره استان‌های مختلف کشور، بازگشت دوباره برخی محدودیت‌ها گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران در نامه‌ای به انوشیروان محسنی پندپی، استاندار تهران خواستار تعلیق هرگونه جشنواره و تجمعات بالای ۱۰ نفر در استان شد.

آقای محسنی بندپی نیز خود امروز اعلام کرد که با توجه به افزایش روند ابتلا به کرونا در استان تهران، برگزاری مراسم عروسی در تالارها و مراسم عزا در مساجد ممنوع است.

وی در عین حال گفته دستگاه‌های اداری باید از برگزاری هر گونه سمینار، جشنواره و همایش پرهیز کنند و نسبت به استفاده از ماسک برای کارمندان و مراجعین اقدام شود.

با آنکه وزارت بهداشت ماه‌ها است که آمار کرونا در استان‌ها را به صورت تفکیکی اعلام نمی‌کند، اما استاندار تهران اعلام کرده که «در حال حاضر ۳۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند که ۲۲۰۰ نفر در بخش عادی و ۶۸۰ نفر در بخش ویژه هستند».

گزارش دیگری نیز حاکی است که بر اساس دستور فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، باشگاه‌های ورزشی، به خصوص ورزش‌های پربرخورد مثل کشتی، رزمی و موارد مشابه، استخر‌های سرپوشیده و همه باشگاه‌های بدنسازی از امروز به مدت یک هفته تعطیل شد.

آن‌طور که خبرگزاری صداسیما نوشته در صورت ادامه شیوع گسترده بیماری، این محدودیت‌ها تمدید خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی ایران نیز از شناسایی ۱۳۳۳ نفر مبتلا به کرونا در مراکز نگهداری شبانه‌روزی و دیگر مراکز بهزیستی خبر داده است.

وحید قبادی دانا اضافه کرده که تاکنون ۱۰۴ مرکز بهزیستی از بین ۲۵۳۱ مرکز این سازمان در کل کشوریه به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

وی در عین حال از احتمال افزایش مراکز آلوده سازمان بهزیستی در روزهای آینده، با توجه به اوج‌گیری کرونا در کشور، ابراز نگرانی کرده است.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران امروز اعلام کرده بود که به‌دلیل بازگشایی‌ها، ۷۰ درصد تقصیر شیوع دوباره کرونا در ایران، بر عهده دولت است.

این در حالی است که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران امروز از «کروناهراسی» انتقاد کرد و گفت اگر «همه چیز بسته شود، بعدش هم مردم از گرسنگی و فقر و بیکاری به خیابان خواهند آمد.»

با استفاده از گزارش‌های ایسنا، خبرگزاری صدا و سیما و رادیو فردا؛ ب.ب/س.ن
XS
SM
MD
LG