لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۹

وزارت کشور ایران: محسن رضایی مدارک «نفوذی‌های در وزارتخانه‌ها» را ارائه کند


دبیرخانه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی ایران از محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواست که مستندات خود درباره «نفوذی‌های آمریکا در وزارتخانه‌ها» را ارائه کند.

ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور زیر نظر وزارت کشور ایران فعالیت می‌کند.

محسن رضایی روز ۲۸ آبان گفته بود: «امروز نفوذی‌های آمریکا در داخل، چرخ اقتصاد را معطل کرده‌اند و در وزارتخانه‌ها بیشتر از ترامپ در حال فعالیت هستند و اجازه نمی‌دهند کار انقلابی پیش برود».

وی تاکید کرده بود که «بدنه لیبرال‌ها و نفوذی‌ها نمی‌گذارند چرخ اقتصاد راه بیافتد».

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، دبیرخانه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور از آقای رضایی خواسته است تا «مستندات و اطلاعات مربوط به حضور نفوذی‌ها در وزارتخانه‌ها و میزان کیفیت تاثیر آنها بر اقتصاد کشور» را به این دبیرخانه ارسال کند.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ایران، نیز پیش از این در واکنش به سخنان آقای رضایی از او خواسته بود که «به جای سخنرانی، مصادیق نفوذ در وزارتخانه‌ها را به وزارت اطلاعات و قوه قضائیه معرفی کند».

آقای واعظی تاکید کرده بود: «اینکه هر کسی برای مطرح شدن حرفی بزند، کار درستی نیست».

محسن رضایی منتقد سیاست‌های اقتصادی همه دولت‌های ایران بوده است.
محسن رضایی منتقد سیاست‌های اقتصادی همه دولت‌های ایران بوده است.

محسن رضایی منتقد سیاست‌های اقتصادی همه دولت‌های ایران بوده است. او همچنین از طرفداران ایده «اقتصاد مقاومتی» است که به معنای تلاش برای کاهش وابستگی ایران به اقتصاد جهانی است.

وی در سخنرانی ۲۸ آبان خود در این زمینه مدعی شده بود: «ناکارآمدی در کشور ریشه در تفکرات آمریکایی دارد و ربطی به انقلاب ندارد. چرا نمی‌گذارند سیاست اقتصاد مقاومتی اجرا شود. چرا برخی از نظارت می‌ترسند و اجازه نظارت نمی‌دهند. می‌خواهند ناکارآمدی را به پیشانی انقلاب بزنند».

چند روز پس از سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو جبهه پایداری در مجلس نیز ادعاهای مشابهی مطرح کرد و گفت که «افراد نفوذی» در ارائه بسته ارزی دولت نقش داشته‌اند.

وی تاکید کرد که این بسته مبالغ زیادی را نصیب «پتروشیمی‌های خاص» و برخی از وارد کنندگان کرده است و باعث خروج ارز از کشور در قالب سفرهای خارجی شده است.

این نماینده مجلس همچنین مدعی شد که «نفوذ در بدنه دولت» در سه سطح «اتفاق افتاده» که سطح اول آن «جاسوسی» است.

این عضو جبهه پایداری گفت دسته دوم «نفوذی‌ها » افرادی هستند که «نظام محاسباتی تفکر آن‌ها به هم ریخته» است.

وی اضافه کرد: «دسته بعدی افرادی هستند که دشمن در ذهن آن‌ها نفوذ کرده است».

با این حال، آقای دلیگانی هیچ مصداقی در این زمینه ارائه نکرد.

تحریم‌های آمریکا باعث کم‌ارزش شدن پول ملی ایران و ورشکستگی بسیاری از صنایع ایران در ماه‌های گذشته شده و مردم حتی مدتی با نایاب شدن پوشک بچه دست‌وپنجه نرم کردند.

طرح‌های دولت برای کنترل اثر تحریم‌ها از جمله توزیع گسترده ارز در بازار شکست خورده است.

در مقابل گروهی از اقتصاددانان خواستار اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایران شده‌اند که «خروج تمامی بنگاه‌ها و نهادهای نظامی از فعالیت‌های اقتصادی»، «سالم‌سازی نظام مالیاتی کشور»، «ادغام بانک‌ها در یکدیگر»، «جلوگیری از پرداخت سود به حساب‌های دولتی» و «تامین هزینه‌های امنیت کشور از طریق اخذ مالیات» از جمله راهکارهای پیشنهادی آنان است.

با استفاده از خبرگزاری‌های ایرنا، وب‌سایت کلمه و رادیو فردا /ا.م / ک.ر
XS
SM
MD
LG