لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۶

کناره‌گیری شماری از ملی‌پوشان واترپلو از اردوی تیم ملی


هشت ملی‌پوش واترپلو با صدور بیانیه‌ای مشترک، دلایل کناره‌گیری از اردوی تیم ملی را توضیح دادند
هشت ملی‌پوش واترپلو با صدور بیانیه‌ای مشترک، دلایل کناره‌گیری از اردوی تیم ملی را توضیح دادند

جمعی از بازیکنان تیم ملی واترپلوی ایران، انصراف خود را از حضور در اردوی تیم‌ ملی برای شرکت در بازی‌های آسیایی اعلام کردند.

هشت ملی‌پوش واترپلو روز یکشنبه، ۷ خرداد، با صدور بیانیه مشترک در صفحات اینستاگرام‌شان، دلایل تصمیم خود در کناره‌گیری از اردوی تیم ملی را منتشر کردند.

اعضای این تیم همراه با تیم فوتبال ساحلی، نخستین تیم‌های ملی بودند که در آغاز اعتراضات سراسری، در رویدادهای رسمی بین‌المللی از خواندن سرود جمهوری اسلامی خودداری کردند.

این بازیکنان که به تازگی روی سکوی نایب قهرمانی آسیا ایستاده‌اند، برگزار نشدن اردوهای مناسب، پایان همکاری با الکساندر چیریچ، سرمربی موفق تیم ملی، عدم دعوت‌ از مربی خارجی جدید، استفاده‌ نکردن از سرمایه‌های خوب داخلی برای هدایت تیم‌ ملی، همچنین اجرا نشدن وعده‌های فدراسیون را از جمله دلایل انصراف از حضور در اردوی بازی‌های آسیایی عنوان کرده‌اند.

محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، پیش از این نیز با انتقادات مکرر قهرمانان و پیشکسوتان رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو مواجه بوده است.


بیانیه ملی‌پوشان، پس از جلسه ناموفق با رئیس فدراسیون صادر شده است. به نحوی که آقای رضوانی به جای چاره‌اندیشی برای رفع موانع و اختلافات، بازیکنان را به حذف از تیم‌ ملی و ممنوعیت از حضور در لیگ برتر تهدید کرده و موضوع این تهدید، در بیانیه ملی‌پوشان نیز قید شده است.

در پست مشترک ملی‌پوشان تأکید شده: «خصومت و عناد شخصی با هیچ فردی از اعضای فدراسیون و کادر فنی نداریم. دغدغه ما صرفاً از روی خیرخواهی برای ورزش، حفظ زحمات گذشته و بهتر شدن نتایج آتی است.»

ایران که در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران قهرمان شده است، در بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا پس از ۴۴ سال بار دیگر مدال گرفت و روی سکوی سوم ایستاد.

در قهرمانی آسیا هم فروردین امسال واترپلوی ایران پس از ۲۸ سال ناکامی، در سنگاپور به نایب قهرمانی دست یافت. دستاورد ایران در گذشته، دو مدال برنز در سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۹۵ بود.


با این عنوان، جواز شرکت در لیگ جهانی صادر شد تا واترپلوی ایران به برلین برود که حاصلش دو پیروزی در برابر نیوزلند و مالت، و دو شکست مقابل رومانی و قزاقستان بود.

با این حال در حال حاضر، ارشیا الماسی، حامد ملک‌خانبانان، پیمان اسدی، سهیل رستمیان، امین قویدل، امیرحسین کیهانی، مهدی یزدانخواه و امیرحسین رهبر، ۸ بازیکنی هستند که کناره‌گیری خود از تیم ملی را اعلام کرده‌اند.

در بخشی از بیانیه‌ این بازیکنان آمده است: «از روی تجربه روزهای سخت گذشته، با توجه به شرایط تیم ملی و آماده‌ نبودن امکانات جهت رویارویی با قدرت‌های برتر آسیا، در حالی که می‌توانستیم شانس حضور در فینال را داشته باشیم، در اردوی بازی‌های ۲۰۲۳ چین شرکت نمی‌کنیم.»

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره انصراف ملی‌پوشان گفت:‌ «وقتی توقعات بیش از حد باشد و امکان انجامش نباشد، با صراحت اعلام می‌کنم شدنی نیست. تصمیمات، به قوت خود باقی است و با موارد انضباطی برخورد خواهد شد.»

محسن رضوانی به خبرگزاری ایسنا گفته که «بیانیه بازیکنان را به دل نمی‌گیریم اما کسی که به تیم ملی نه بگوید، سرباز ایران نیست و باید پاسخگو باشد. این تهدید نیست، هیچ فدراسیونی در دنیا بازیکن سالاری را نمی‌پذیرد.»

با استفاده از گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی، ایسنا و رادیو فردا؛ م.ر/ب.ب
XS
SM
MD
LG