لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۶

شلیک راکت از نوار غزه به دنبال حمله مرگبار ارتش اسرائیل به نابلس


تصویری آرشیوی از شلیک راکت از نوار غزه به سوی اسرائیل
تصویری آرشیوی از شلیک راکت از نوار غزه به سوی اسرائیل

ارتش اسرائیل و شاهدان عینی در اراضی فلسطینی گزارش داده‌اند که پیش از سپیده دم روز پنج‌شنبه ۴ اسفند چندین فروند راکت از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است.

اطلاعیه ارتش اسرائیل شمار راکت‌های شلیک‌شده را ۶ فروند عنوان کرده و گفته که سامانه دفاع هوایی آن توانسته است ۵ فروند از این راکت‌ها را رهگیری کند و ششمین راکت نیز در یک منطقه غیرمسکونی فرود آمده است.

شاهدانی عینی از مناطق فلسطینی‌نشین به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که آنها دست‌کم ۸ فروند را دیده‌اند که شلیک شده است.

با این حال خدمات اورژانس اسرائیل پس از این حملات گزارشی دال بر تلفات احتمالی منتشر نکرده‌ است.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که به دنبال شلیک راکت‌ها در حوالی ساعت چهار بامداد آژیرها در شهرهای سدیروت و عسقلان که فاصله چندانی هم با نوار غزه ندارند به صدا درآمد.

این رخداد پس از حمله روز چهارشنبه ارتش اسرائیل به نابلس در بخش شمالی کرانه باختری اشغالی به وقوع پیوسته است که طی آن ۱۱ فلسطینی کشته شدند. آمار وزارت بهداشت فلسطین حاکی است که بیش از ۸۰ نفر دیگر نیز در حمله ارتش اسرائیل مجروح شدند.

شمار کشته‌شدگان حمله روز چهارشنبه ارتش اسرائیل از حمله ماه گذشته آن به اردوگاه جِنین که مرگبارترین عملیات اسرائیل در کرانه باختری از زمان انتفاضه دوم (سال۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵) به این سو محسوب می‌شد، فراتر رفت.

زیاد نخاله، رهبر گروه شبه نظامی جهاد اسلامی که در غزه مستقر است، این حمله را «جنایتی بزرگ» نامید که «مقاومت باید به آن پاسخ دهد».

از سویی ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، نیز گفت که واشینگتن «به شدت نگران سطح خشونت‌ها است».

آقای پرایس افزود: «ما نگرانی‌های امنیتی کاملا واقعی را که اسرائیل با آن مواجه است درک می‌کنیم. اما در عین حال به خاطر شمار زیاد زخمی‌ها و تلفات غیرنظامیان به شدت نگران هستیم.»

همچنین اتحادیه عرب این حمله را «جنایتی فجیع» نامید و گفت که «مقامات اشغالگر و دولت راست افراطی اسرائیل مسئول این کشتار وحشتناک هستند».

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه؛ س.ن/ک.ر
XS
SM
MD
LG