لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۶

خانواده شهروند آمریکایی بازداشت شده در مسکو بر «بی‌گناهی» او تاکید کرد


پل ویلان، شهروند آمریکایی بازداشت شده در روسیه،
پل ویلان، شهروند آمریکایی بازداشت شده در روسیه،

خانواده پل ویلان، شهروند آمریکایی بازداشت شده در روسیه، روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که او برای شرکت در مراسم عروسی به مسکو سفر کرده و «بی‌گناه» است.

به گزارش رویترز،دیوید ویلان برادر پل ویلان گفته است که برادرش یک نظامی سابق ارتش آمریکا است و برای شرکت در مراسم عروسی یکی از همقطاران سابق خود به مسکو سفر کرده بود.

در همین زمینه خانواده پل ویلان در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت او اعلام کرده است: بی هیچ تردیدی پل ویلن بی‌گناه است.

سرویس امنیت فدرال روسیه (اف اس بی)روز گذشته از بازداشت یک شهروند آمریکایی در روز جمعه گذشته به ظن جاسوسی در مسکو خبر داد و اعلام کرد که پروند‌ه‌ای قضایی علیه این فرد گشوده شده است.

در همین زمینه،یک نماینده وزارت امور خارجه آمریکا گفته است، روسیه واشینگتن را از بازداشت این شهروند آمریکایی مطلع کرده است و انتظار می رود به این شهروند بازداشت شده دسترسی کنسولی داده شود.

این نماینده وزارت خارجه آمریکا تصریح کرده است: روسیه براساس کنوانسیون ژنو متعهد به این شهروند آمریکایی امکان دسترسی کنسولی بدهد. ما تقاضای دسترسی کنسولی کرده‌ایم و انتظار داریم که روسیه چنین امکان را فراهم کند.

با این حال این نماینده وزارت امور خارجه آمریکا هویت این شهروند آمریکایی و دلایل احتمالی بازداشت او را اعلام نکرد.

دیوید ویلان در پاسخ به پرسش رادیو اروپای آزاد گفته است، پل ویلان مسئول امنیت بین المللی شرکت تولید قطعات خودرو «براگ‌وارنر » است.

«براگ‌وارنر » در پاسخ به پرسش رادیو اروپای آزاد تایید کرده است که پل ویلان مدیر امنیت این شرکت است و بر تاسیسات این شرکت در ابرن، میشیگان و دیگر نقاط نظارت داشته است.

براساس قوانین روسیه اتهام جاسوسی می‌تواند به صدور حکم زندان۱۰ تا ۲۰ سال برای پل ویلان ۴۸ ساله منجر شود

این در حالی است که دانیل هافمن،‌ مسئول سابق دفتر «سی آی ای» در مسکو، به رویترز گفته است ، این احتمال وجود دارد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دستور بازداشت پل ویلان را داده است تا از این طریق زمینه مبادله ماریا بوتینا، شهروند روسی بازداشت شده در آمریکا، را فراهم کند.

دانیل هافمن تصریح کرده است که هدف پوتین می‌خواهد خانواده فرد بازداشت شده و دولت آمریکا را تحت فشار قرار دهد.

آقای هافمن گفته است: ولادیمیر پوتین می داند که فشار افکار عمومی برای بازگردان این شهروند آمریکایی روی دولت ایالات متحده سنگین خواهد بود.

ولادیمیر پوتین در نامه به دونالد ترامپ در روز یکشنبه اعلام کرد بود که مسکو آماده است تا در خصوص طیف گسترده ای از مسائل با واشینگتن مذاکره کند.

دونالد ترامپ در جریان نشست سران گروه ۲۰ در آرژانتین در اواخر نوامبر نشست خود با پوتین را لغو کرد.

با استفاده از گزارش‌های رادیو اروپای آزاد، رویترز و رادیو فردا؛ خ
XS
SM
MD
LG