لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۹

میلیون‌ها نفر در اوکراین بدون برق، آب و گرما


بر اثر حملات موشکی روسیه به شبکه انتقال برق و زیر ساخت‌های انرژی اوکراین در روزهای اخیر برق و آب میلیون‌ها نفر از جمعیت این کشور قطع شده و دولت به مردم هشدار داده که خود را برای حملات بیشتر آماده کرده و آب آشامیدنی، مواد غذایی و لباس گرم ذخیره کنند.

ينس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت در صورت پیروزی روسیه در جنگ هیچ‌گاه در اوکراین صلح پایدار برقرار نخواهد شد و این پیمان حمایت کامل از اوکراین را متوقف نمی‌کند.

همزمان، واحدهای نظامی کشورهای عضو ناتو در شمال لهستان و نوار باریکی بین بلاروس و ناحیه کالینينگراد روسیه یک رزمایش مشترک را آغاز کردند. این منطقه برای حفظ امنیت در جناح شرقی ناتو حیاتی است.

دولت آلمان گفت در مورد پیشنهاد لهستان برای ارسال سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت به اوکراین با سایر اعضای ناتو در حال رایزنی است. دبیرکل ناتو اعلام کرده که با این پیشنهاد مخالف نیست.

بر اثر موج جدید حملات موشکی روسیه حداقل ۱۱ نفر در اوکراین کشته شده و برای اولین بار طی ۴۰ سال گذشته تولید برق توسط نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور متوقف شده است.

در تصاویری که آژانس فضایی آمریکا (ناسا) ثبت کرده اوکراین در طول شب به شکل یک تکه کاملا تیره در سطح زمین مشاهده می شود.

همزمان با فرارسیدن فصل سرما باید دید آیا ارتش اوکراین می‌تواند ضد حمله برای بازپس‌گیری مناطق اشغالی را ادامه دهد و یا ارتش روسیه در نهایت موفق خواهد شد که ابتکار عمل در صحنه نبرد را به دست بگیرد.

یک مقام کمیسیون بین المللی مفقودشدگان اعلام کرد که از زمان شروع تهاجم نظامی روسیه در پنجم اسفند گذشته تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر در اوکراین مفقود شده‌اند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری آلمان؛ ش.ر/س.ن
XS
SM
MD
LG