لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۷

حمله دوباره هکرهای روس به اهداف دولتی و ایالتی در آمریکا


منابع امنیتی در ایالات متحده می‌گویند هکرهای تحت حمایت روسیه تلاش کرده‌اند به شبکه‌های رایانه‌ای دولت آمریکا و دولت‌های ایالتی نفوذ کنند و در دو مورد نیز موفق شده‌اند.

به گزارش روز پنج‌شنبه، اول آبان، در خبرگزاری رویترز، این دومین هشدار جدی درباره تلاش هکرهای خارجی برای نفوذ در سیستم رایانه‌ای آمریکا در روزهای اخیر است.

کمتر از دو هفته قبل از روز رسمی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، منابع امنیتی ایالات متحده از هدف گرفته شدن ده‌ها سیستم دولتی و ایالتی و حتی هواپیمایی در سراسر این کشور خبر می‌دهند.

آن ‌طور که دفتر تحقیقات فدرال و وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده‌، دست‌کم از ماه سپتامبر سال جاری، یک ماه پیش، «یک گروه تحت حمایت دولت روسیه، اقداماتی علیه طیف گسترده‌ای از اهداف ایالات متحده انجام داده است».

بر اساس این گزارش، این هکرها با موفقیت به تعداد نامشخصی از شبکه‌های رایانه‌ای در آمریکا نفوذ کردند و از اوایل ماه جاری، داده‌های دو شبکه را به سرقت بردند.

در اظهارات این مقام‌های امنیتی، به اسامی دولت‌های ایالتی مورد هدف، اشاره‌ای نشده است.

اف‌بی‌آی نیز بدون اشاره به جزئیات، در بیانیه‌ای، این اقدامات را نشان‌دهنده «رفتارهای شرورانه» روسیه دانسته است.

در واکنش به درخواست رویترز برای اظهار نظر، سفارت روسیه در واشنگتن به اظهارات اخیر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اشاره کرد که این موضوع را «ادعاهایی کاملاً بی‌اساس» خوانده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه و جو بایدن از حزب دموکرات، قرار است به طور رسمی روز سوم نوامبر برگزار شود، اما روند رای‌گیری از مردم هفته‌هاست که در گوشه و کنار آمریکا آغاز شده است.

به گفته آژانس‌های اطلاعاتی و مقامات دولتی ایالات متحده، بسیاری در ایالات متحده نگران تکرار احتمالی اتفاق سال ۲۰۱۶ هستند که هکرهایی که ادعا می‌شد برای اطلاعات ارتش روسیه کار می‌کنند، ایمیل‌های متعلق به دموکرات های برجسته ایالات متحده و سایر چهره‌های سیاسی را ربوده و منتشر کردند.

جان راتکلیف، مدیر امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه اعلام کرد، ایران و روسیه با هدف دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اطلاعات رای‌دهندگان را به دست آورده‌اند.

ایران و روسیه هر دو این اتهامات را رد می‌کنند.

منابع: رویترز و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG