لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۴۰

مایکروسافت: حمله هکرهای روسی٬ چینی و ایرانی به افراد و نهادهای مرتبط با انتخابات آمریکا


عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

شرکت مایکروسافت پنجشنبه ۲۰ شهریور اعلام کرد که هکرهایی از ایران، روسیه و چین در تلاش هستند که افراد و سازمان‌های فعال در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا را هدف قرار دهند.

تام برت ، معاون رئیس مایکروسافت ، در مطلبی در وب سایت این شرکت تاکید کرده است: فعالیت این هکر‌ها نشان می‌دهد، گروه‌های خارجی تلاش‌های خود را برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ تشدید کرده‌اند.

وی در ادامه گفته است: آنچه که ما شاهد آن هستیم، به الگوی حملات قبلی شبیه است که نه تنها نامزدها و کارمندان ستاد انتخاباتی آنها ، بلکه مشاوران این افراد نیز هدف قرار گرفته‌اند.

تام برت همچنین تصریح کرده است که گروه مرتبط با بخش اطلاعات نظامی روسیه که مسئول هک ستاد مبارزات انتخاباتی حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ بود، اینک اقدامات خود را حملات سایبری به اهداف مرتبط با انتخابات آمریکا از سر گرفته و کوشیده است تا به کامپیوترهای ۲۰۰ نهاد از جمله ستادهای انتخاباتی و مشاوران آنها نفوذ کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید٬ به رغم این که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا ماه گذشته گفته بودند که روسیه به دونالد ترامپ و چین به جو بایدن تمایل دارند، اما مایکروسافت می‌گوید هکرهای چینی افراد نزدیک به ستاد انتخاباتی جو بایدن را نیز هدف قرار داده‌اند.

این مقام مایکروسافت در ادامه گفته است٬ هکرهای مورد حمایت حکومت ایران بین ماه‌های مه و ژوئن تلاش‌های ناموفقی برای حملات سایبری به مقام‌های ستاد انتخابات دونالد ترامپ داشتند.

در همین حال مقام‌های امنیت سایبری در آمریکا به «سی ان ان» گفته‌اند، مایکروسافت توانسته فعالیت هکرهای برای دستیابی به ایمیل‌های افراد مرتبط با ستادهای انتخاباتی را رصد کند، اما شواهدی در دست نیست که مجموعه‌های مرتبط با سیستم انتخابات در آمریکا هدف قرار گرفته باشند.

در همین زمینه، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ۱۴ شهریور به چین، روسیه و ایران نسبت به هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ هشدار داد.

رابرت اوبراین تاکید کرده بود، چین گسترده ترین برنامه را در بین کشورهای جهان برای دخالت در انتخابات ماه نوامبر در ایالات متحده دارد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفته بود: ما برای چینی‌ها، روس‌ها و ایرانی‌ها و برخی دیگر از کشورهایی که (نام آنها) را اعلام نکرده‌ایم، روشن ساخته‌ایم که هر تلاشی برای دخالت در انتخابات آمریکا با عواقب خارق العاده روبرو خواهد شد.

روسیه و چین در ماه‌های اخیر پیوسته هرگونه دخالت در انتخابات آمریکا و یا حملات سایبری به نهاد و سازمان های سیاسی‌ آمریکا را رد کرده‌اند.

منابع: آسوشیتدپرس، سی ان ان و رادیو فردا؛ خ
XS
SM
MD
LG