لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۱۴

حمله با «میل‌گرد» به خودروی نماینده سبزوار در مقابل مجلس


تصویری که خبرگزاری میزان از خودروی نماینده سبزوار منتشر کرده است
تصویری که خبرگزاری میزان از خودروی نماینده سبزوار منتشر کرده است

دو هفته پس از تیراندازی به خودروی نماینده شادگان در مجلس، رسانه‌های ایران روز چهارشنبه ۲۹ فروردین گزارش دادند که فردی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی با «میل‌گرد» به خودروی نماینده سبزوار حمله کرده است.

پلیس تهران فرد مهاجم را جوانی ۲۱ ساله معرفی کرده و از بازداشت او خبر داده و همزمان، نماینده سبزوار گفته است که در لحظه حمله، کسی در خودروی او حضور نداشته است.

رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده سبزوار، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه فرد مهاجم با میل‌گرد شیشه‌های خودرو را تخریب کرده‌ است گفت: «این جوان در حالی که میل‌گرد آهنی بسیار ضخیم و بزرگی به دست داشت، پس از خرد کردن شیشه‌های ماشین به سمت بنده و همراهانم آمد که در آن هنگام ما به جلو فرار کردیم.»

رمضانعلی سبحانی‌فر همچنین گفته است که فرد مهاجم «زمانی که دید ما فرار کردیم به داخل مجلس حمله کرد در آن هنگام نیروی انتظامی به سرعت خود را رساند و وی را دستگیر کرد.»

علی‌رضا لطفی، رئیس پلیس امنیت تهران، نیر با اعلام بازداشت متهم به خبرنگاران گفت که بنابر تحقیقات اولیه و «حسب رفتارهای بروز داده شده از وی، به نظر می‌رسد دارای اختلالات روانی است.»

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله و انگیزه فرد مهاجم منتشر نشده است.

این حمله دو هفته پس از آن صورت می‌گیرد که «افراد ناشناس» به خودروی در حال پارک مجید ناصری‌نژاد، نماینده شادگان در مجلس، تیراندازی کرده و سه خودروی دیگر را نیز هدف تیراندازی خود قرار دادند.

این حادثه تلفات جانی نداشت و استاندار خوزستان اعلام کرد که احتمالاً انگیزه مهاجمان «شخصی» بوده‌است.

پیش از آن در دی‌ماه سال گذشته افرادی ناشناس به دفتر نماینده کرمان و راور در مجلس حمله کردند که به نوشته خبرگزاری ایلنا عاملان این حمله دستگیرشده‌اند.

حمله افراد ناشناس به نماینده آبادان در مجلس که ۲۸ اردیبهشت‌ماه پارسال خبر آن رسید یکی دیگر از این دست حوادث بود که با ضرب‌وشتم این نماینده همراه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، افراد ناشناس در حین سرکشی غلامرضا شرفی، نماینده آبادان، به ستادهای انتخاباتی با راه انداختن دعوای ساختگی به ضرب‌وشتم وی و همراهانش روی آوردند.

پیش از این تاریخ از این دست حوادث کمتر گزارش شده است اما در ۲۰ تیرماه ۹۵ حمله چهار فرد مسلح به نماینده اسلام‌آباد غرب و جمعی از مدیران کرمانشاه خبرساز شده‌بود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در آن تاریخ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب، به همراه فرماندار و عده‌ای از مسئولان استانی در مسیر سفر به بخش ریجاب استان کرمانشاه با پژو پارس سفیدی حامل چهار فرد مسلح روبه‌رو می‌شوند که این افراد خودروی آنان را به رگبار می‌بندند.

در این حادثه راننده فرماندار کشته شد و فرماندار، مدیر شیلات استان و یک نفر دیگر از همراهان آن‌ها مجروح شدند.

در حمله سال گذشتهٔ چند عضو گروه حکومت اسلامی (داعش) نیز به ساختمان مجلس شورای اسلامی، آسیبی به نمایندگان وارد نشد اما چند مأمور و مراجعه‌کننده در ساختمان مجلس کشته و زخمی شدند.

با استفاده از گزارش‌های ایرنا، ایسنا، میزان و فارس / پ.پ / ج
XS
SM
MD
LG