لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۲

صدف خادم به دلیل «صدور حکم بازداشت»، به ایران باز نمی‌گردد


صدف خادم روز شنبه آن شووان، بوکسور فرانسوی را در یک مسابقه بوکس آماتور شکست داد.
صدف خادم روز شنبه آن شووان، بوکسور فرانسوی را در یک مسابقه بوکس آماتور شکست داد.

نماینده صدف خادم، نخستین بوکسور زن ایرانی که روز ۲۴ فروردین در یک مسابقه رسمی بوکس حضور یافت، می‌گوید که حکم بازداشت این ورزشکار در ایران صادر شده و از این رو برنامه خود برای بازگشت به کشور را لغو کرده است.

کلارا دالای روز چهارشنبه ۲۷ فروردین به خبرگزاری رویترز گفت همچنین حکم بازداشت مهیار منشی‌پور، قهرمان سابق بوکس جهان نیز که امکان برگزاری این مسابقه در فرانسه را با تلاش‌های خود فراهم آورده بود، صادر شده است در حالی که او نیز قصد داشت همراه صدف خادم همین هفته به ایران باز گردد. منشی‌پور شهروند فرانسه است.

خانم خادم روز شنبه آن شووان، بوکسور فرانسوی، را در یک مسابقه بوکس آماتور شکست داد.

به دنبال این رخداد، فدراسیون بوکس ایران اعلام کرد که این نهاد هیچ مسابقه‌ای را برای زنان برنامه‌ریزی نکرده و هیچ مسئولیتی نیز در قبال کسانی که به طور انفرادی در مسابقات حضور می‌یابند، ندارد.

این فدراسیون همچنین تاکید کرده که زنان ایرانی در مسابقات خارج از کشور باید حجاب اسلامی داشته باشند.

رقابت صدف خادم با حریف فرانسوی خود تنها سه راند به طول انجامید و سپس دست وی به عنوان فرد پیروز مسابقه بالا رفت.

وی پس از این مسابقه گفت: «انرژی ۸۰ میلیون ایرانی را پشت سرم احساس می‌کردم. این لحظات را هزار بار در خواب دیده بودم و با تمام وجودم بازی کردم».

رویترز می‌نویسد فدراسیون بوکس ایران حاضر نشده است که در رابطه با خبر صدور حکم بازداشت صدف خادم اظهار نظر کند. اما خبرگزاری ایسنا به نقل نقل از وزارت ورزش و جوانان، اظهارات حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس ایران، را بازتاب داده که گفته این فدراسیون هیچ برخوردی با خانم خادم نخواهد کرد.

به گفته آقای ثوری، موضوع برخورد فدراسیون بوکس با صدف خادم در صورت برگشت به ایران را «رسانه‌های ضد انقلاب» و «وابسته به عربستان سعودی» مطرح کرده‌اند که « این موضوع قویاً تکذیب می‌شود».

مقامات ایران اعلب رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور را «ضد انقلاب» می‌دانند.

حسین ثوری سپس اضافه کرده که «خانم خادم در مجموعه ورزشکاران سازماندهی شده رشته بوکس قرار ندارد و از نظر فدراسیون بوکس تمام فعالیت‌های او شخصی و کاملاً نمایشی است».

اما وزارت خارجه فرانسه نیز تاکنون از موضع‌گیری درباره این موضوع خودداری کرده است. به نوشته رویترز، این میان یکی از سخنگویان سفارت ایران در پاریس گفته است که درخواستی به دست او رسیده مبنی بر اینکه سفارت تایید کند که آیا حکم بازداشت صدف خادم و مربی او صادر شده است یا نه. وی اما توضیح بیشتری نداده است.

روابط تهران و پاریس در روزهای اخیر به دنبال توئیت‌های سفیر فرانسه در واشینگتن درباره توافق هسته‌ای با تنش همراه بوده است به طوری که ایران سفیر این کشور در تهران را احضار کرد.

منبع: خبرگزاری رویترز، رادیو فردا/ س.ن/ ک.ر
XS
SM
MD
LG