لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۲

محصول مشترک ایران و جمهوری چک در برلیناله ۶۹


شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم برلین از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی دنیا از حدود دو هفته دیگر در پایتخت آلمان آغاز به کار می‌کند.

امسال برخلاف چند دوره پیشین این جشنواره، سینمای ایران حضور پرتعدادی در آن ندارد. تنها فیلم ایرانی پذیرفته شده در این دوره برلین، فیلمی است به نام «نشت» ساخته اول فیلمسازی به نام سوزان ایروانیان که پیشتر سابقه ساخت چند فیلم کوتاه را داشته است.

نشت به عنوان محصول مشترکی از ایران و جمهوری چک به تهیه‌کنندگی مجید برزگر و کاوه فرنام قرار است در بخش فوروم جشنواره برلین نمایش داده شود. این فیلم داستانی سورئال درباره زن میانسالی دارد که به طور ناگهانی از او نفت نشت می‌کند.

درباره این فیلم و مضمون و روند تولیدش با کاوه فرنام یکی از تهیه‌کنندگانش که مقیم جمهوری چک است، گفت‌وگو کردیم و از او درباره چگونگی تولید این فیلم پرسیدیم.

در این دوره جشنواره برلین یک سینماگر ایرانی‌تبار به نام مریم زارعی هم با ساخت فیلم مستندی به نام «متولد اوین» در بخش چشم‌انداز سینمای آلمان حاضر است. ریاست هیئت داوران جشنواره برلین امسال را ژولیت بینوش بازیگر شناخته شده فرانسوی به عهده دارد.

محصول مشترک ایران و جمهوری چک در برلیناله ۶۹
please wait

No media source currently available

0:00 0:09:59 0:00
لینک مستقیم

  • 16x9 Image

    بابک غفوری آذر

    بابک غفوری‌‌آذر تهیه‌کننده پادکست «صحنه» در رادیوفرداست و در این پادکست تحولات حوزه سینما و تئاتر  را دنبال می‌کند. او که از سال ۱۳۸۹ به رادیوفردا پیوست، گزارش‌های تحقیقی مختلفی را نیز درباره اتفاقات دهۀ اول استقرار حکومت جمهوری اسلامی منتشر کرده است. بابک غفوری آذر روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۸۰ در ایران آغاز کرده است.

XS
SM
MD
LG