لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۴

طوفان سالی بخش‌هایی از سواحل جنوب آمریکا را درنوردید


سیل در شهر پنساکولا در ایالت فلوریدا
سیل در شهر پنساکولا در ایالت فلوریدا

طوفان سالی چهارشنبه به آهستگی به همراه باران زیاد و وزش باد شدید با سرعتی معادل ۱۶۵ کیلومتر مناطق ساحلی ایالت‌های آلاباما و فلوریدا را درنوردید.

رسانه های آمریکا می‌گویند، طوفان سالی در مناطق ساحلی خلیج در جنوب آمریکا باعث باران های سیل آسا و خیزش امواج دریا و بالا آمدن سطح آب شده و خساراتی را به بار آورده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مرکز طوفان سالی با سرعتی معادل پنج کیلومتر در ساعت ۰۴:۴۵ بامداد روز چهارشنبه در نقطه‌ای در مرز ایالت فلوریدا و آلاباما وارد مناطق ساحلی شد.

این طوفان باعث قطع درختان، تخریب ساختمان‌های مسکونی، تجاری٬ اسکله‌ها و قایق‌ها شده است.

مقامات محلی در فلوریدا و آلاباما می‌گویند٬ طوفان سالی باعث قطع برق بیش ۵۰۰ هزار خانه و محل کسب و کار شده است.

رئیس آتش نشانی شهر پنساکولا در ایالت فلوریدا هم میزان بارش باران در این شهر را بیش از ۷۶ سانتی متر اعلام کرد و گفته هزاران نفر باید از مناطق در معرض سیل تخلیه شوند.

وی اضافه کرده است، نیروهای گارد ملی در این شهر مستقر شده و در حال کمک به مردم هستند.

دیوید مورگان، رئیس پلیس منطقه اسکامبیا که شهر پنساکولا نیز شامل آن می‌شود، نیز گفته است٬ تاکنون بیش از ۳۳۷ نفر از مناطق در معرض سیل تخلیه شده‌اند.

دیوید مورگان همچنین گفته است ساکنان برخی از مناطق می‌بایست به طور کامل تخلیه شوند و به همین دلیل نیازمند عملیات گسترده‌ای در روزهای آینده هستیم.

به گزارش آسوشیتدپرس، در همین حال در اسکامبیا و برخی از شهرهای ساحلی آلاباما مقررات منع رفت و آمد شبانه اعلام شد.

بعد از ظهر چهارشنبه با کاهش قدرت طوفان سالی به یک طوفان استوایی بدل شد، اما همچنان همراه با وزش باد شدید با سرعتی معادل ۱۱۰ کیلومتر است.

در همین حال، مقامات منطقه اسکامبیا از شهروند خواسته‌اند برای تماس با خانواده و دوستان از پیامک، «اس ام اس» و ایمیل استفاده کنند و اجازه دهند سیستم تلفن همراه امکان خدمات رسانی برای تماس اضطراری با پلیس را داشته باشد.

کی ایوی، فرماندار آلاباما هم از مردم خواسته است تنها در صورت ضروری از خانه خارج شوند و از نزدیک شدن به پایه‌های برق سقوط کرده و درختان شکسته شده خودداری کنند.

رویترز هم می‌گوید، سالی نام هجدهمین طوفان در اقیانوس اطلس در سال جاری است. این هشتمین طوفان، توفنده یا طوفان استوایی است که در سال جاری سواحل آمریکا را در نوردیده است.

این خبرگزاری اضافه کرده است هم اکنون سه طوفان دیگر در اقیانوس اطلس فعال هستند.

منبع: آسوشیتدپرس و رویترز؛ خ
XS
SM
MD
LG