لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۵

صدور حکم برای رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به اتهام «رابطه نامشروع»


سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس،
سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس،

پس از انتشارگزارش‌ها درباره صدور حکم برای سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، رئیس دادگستری تهران صدور حکم برای یک نماینده مجلس را تائید کرد و خبرگزاری فارس نیز نوشت که سخنان آقای اسماعیلی درباره صدور حکم برای آقای خدادادی است.

براساس گزارش رسانه‌های ایران، آقای خدادادی براساس شکایت زهرا نویدی پور به اتهام «تجاوز»، در نهایت به اتهام «ارتباط نامشروع» به دو سال تبعید، ۹۹ ضربه شلاق، و دو سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران، روز جمعه ۲۴ اسفند، در مصاحبه با خبرگزاری میزان گفت که حکم یک نماینده مجلس « تازه صادر شده و غیرقطعی است».

آقای اسماعیلی اعلام کرد که به دلیل قطعی نبودن این حکم، نمی‌تواند جزئیات بیشتری درباره آن بیان کند.

با این حال خبرگزاری فارس نوشت که براساس «پیگیری‌های» این خبرگزاری، این حکم مربوط به آقای خدادادی است.

اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از صدور این حکم ابراز بی اطلاعی کرده‌اند.

در همین حال محمد جواد جمالی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: «تا سه شنبه هفته جاری هیچ مطلبی در این خصوص به ما گزارش نشده است».

روز پنج شنبه روزنامه ایران خبر داده بود که براساس حکم شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، به ۹۹ ضربه شلاق، تبعید به نقاط دورافتاده و محرومیت و انفصال خدمت دو ساله محکوم شده است.

براساس این گزارش، وی از اتهام تجاوز مبرا و تبریه و به اتهام «رابطه نامشروع» محکوم شده است.

براساس گزارش رسانه‌های ایران این پرونده براساس شکایت زهرا نویدی پور از آقای خدادادی تشکیل شده بود.

جسد زهرا نویدپور روز یکشنبه ۱۶ دی‌ماه، در منزل مادرش در شهر ملکان پیدا شد و دادستانی شهرستان ملکان اعلام کرد علت مرگ او «در ظاهر» خودکشی بوده است.

این زن ساکن ملکان به گفته خودش برای یافتن کار به سلمان خدادادی نامه نوشته و این نماینده مجلس نیز پس از مدتی با او تماس گرفته و خواسته بود که مدارکش را در دفترش در تهران و در خارج از مجلس به او تحویل دهد.

وی گفته بود که سلمان خدادادی در این دفتر به او «تجاوز» کرده است.

زهرا نویدپور پیش از مرگ گفته بود که پس از آن بارها توسط مسعود هاشم پور، خواهر زاده سلمان خدادادی و مدیر کل امور حقوقی شهرداری تبریز و نیز کمال خوش پیمان، نیروی وزارت اطلاعات تهدید شده است.

وی همچنین اعلام کرده بود که اطلاعات سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، شورای نگهبان مدارک مربوط به این موضوع را دریافت کرده بودند اما اقدامی انجام ندادند و خود را «کنار کشیدند».

خانم نویدپور گفته بود که سلمان خدادادی در دادگاه پذیرفته «فایل‌های صوتی مربوط به تهدید صدای خود او است و قاضی او را با وثیقه آزاد کرده بود».

وب‌سایت هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در خرداد ماه خبر داده بود که امسال «دست‌كم دو ادعای تجاوز و آزار جنسی» عليه سلمان خدادادی مطرح شده‌ است.

سلمان خدادادی در اواخر دوره هفتم مجلس و در حالی که در انتخابات مجلس هشتم نیز به مجلس راه یافته بود، به اتهام «فساد اخلاق و ارتباط نامشروع» بازداشت شد.

پس از آن تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله فاطمه رهبر به اعتبارنامه آقای خدادادی اعتراض کردند اما در نهایت مجلس به اعتبارنامه او رای داد.

براساس گزارش‌ها، آقای خدادادی متهم بود که به منشی دفتر خود «در خارج از مجلس تجاوز » و یک دختر جوان مراجعه کننده به دفترش در مجلس را مورد «آزار جنسی» قرار داده است.

سلمان خدادادی پیشتر اتهامات علیه خود را رد کرده و «برخی مسئولان و رقیبان بدخواه از دوره‌های گذشته » را به پرونده سازی متهم کرده بود.

سلمان خدادادی در دوره‌های پنجم، ششم، هفتم، هشتم و دهم نماينده مجلس شورای اسلامی بوده ‌است.

فرمانده سپاه پاسداران ملکان، معاون اداره کل اطلاعات استان آذربایجان شرقی و رییس اداره اطلاعات اردبیل، از جمله سمت های سلمان خدادادی پیش از نمایندگی مجلس است.

او هم اکنون ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد. این نماینده مجلس همچنین رئیس هیات قایقرانی استان تهران است.

براساس گزارش خبرگزاری‌های میزان، فارس، وب‌سایت هرانا، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا / ا.م/ خ
XS
SM
MD
LG