لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۲

محصولات جدید سامسونگ؛ از گوشی‌های تاشو تا ساعت جدید


شرکت سامسونگ که در حال رقابت شدید با شرکت اپل است محصولات تازه خود از جمله گوشی‌های تاشو جدید سری گلکسی زد فولد چهار و گلکسی زد فلیپ چهار و ساعت جدید خود را معرفی کرد.

زد فولد چهار

تی‌ام رو، مدیر بخش تجربه موبایل (MX) سامسونگ گفته است: «گوشی‌های تاشوی سامسونگ براساس فلسفه عدم محدودیت شکل گرفته‌اند تا فرصت‌هایی جدید با قابلیت شخصی‌سازی کامل در سخت‌افزار و رابط کاربری را فراهم کنند. این دستگاه‌های تاشوی جدید که در همکاری با شرکای جهانی ما خلق شده‌اند تجربه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که نیازهای فعال‌ترین و پویاترین کاربران ما را هم تأمین می‌کند».

سامسونگ اعلام کرده فیلم‌برداری بدون استفاده از دست یا عکس گرفتن با خم کردن گوشی از قابلیت‌های جدید این محصول است. این شرکت ادعا کرده است در همکاری با متا این محصول را برای اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک همگام سازی کرده است.

حالت نمای سریع از جمله قابلیت‌های جدید این محصول است. در این حالت کاربر می‌تواند بدون توقف به ذخیره فیلم بپردازد اما در همین حال از خود سلفی بگیرد یا به برخی کارهای همزمان دیگر بپردازد.

سیستم عامل گلکسی زد فولد چهار، اندروید ۱۲-ال است که برای استفاده از صفحه‌نمایش‌های بزرگ توسعه پیدا کرده است.

سامسونگ اعلام کرده در این محصول سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و زوم ۳۰ برابری استفاده شده است و با بزرگتر شدن اندازه پیکسل، تا ۲۳ درصد امکان عکاسی در شب افزایش پیدا کرده است.

در این محصول نمایشگر اصلی ۷.۶ اینچی ۱۲۰ هرتزی و صفحه نمایش دوم ۶.۲ اینچی ۱۲۰ هرتزی است.

رم این دستگاه ۱۲ گیگابایت است در حالی که انتظار می‌رفت تا ۱۶ گیگابایت افزایش پیدا کند.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است و دو دوربین سلفی دارد یکی زیر نمایشگر با سنسور چهار مگاپیکسلی و دیگری روی کاور دستگاه با سنسور ۱۰ مگاپیکسلی.

در پنل پشتی شاهد استفاده از دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی هستیم.

در این محصول از پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک بهره گرفته شده که در اکثر گوشی‌های پرچمدار اندرویدی از این محصول استفاده شده است.

این تلفن همراه در نسخه پایه هزار و ۷۹۹ دلار قیمت دارد.

گلکسی زد فلیپ چهار

دیگر گوشی تاشو معرفی شده توسط سامسونگ گلکسی زد فلیپ چهار است.

در طراحی این محصول شاهد تغییر محسوسی نیستیم و ظاهر آن تفاوت چندانی با نسل پیشین نکرده اما لولای آن باریک‌تر شده است. در این محصول از نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۶۴۰ بهره گرفته شده و نمایشگر بیرونی ۱.۹ اینچی است.

دوربین اصلی که اولترا واید است از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین سلفی هم از یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی بهره می برد.

میزان ظرفیت باتری در گوشی تاشو جدید سامسونگ نسبت به نسل قبل افزایش داشته و از ۳۳۰۰ به ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش داشته است.

در این مدل مانند دیگر گوشی تاشو سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک استفاده شده است. رم هشت گیگابایتی و حافظه‌ ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی از جمله دیگر مشخصات سخت افزاری این محصول است. تلفنی که در مدل پایه هزار دلار قیمت دارد.

گلکسی واچ پنج

از دیگر محصولات سامسونگ که رقیب اصلی آن محصولات اپل است، می‌توان به ساعت‌های هوشمند این شرکت اشاره کرد.

گلکسی واچ پنج در نسخه عادی و پرو در همین راستا توسط سامسونگ معرفی شده است.

گلکسی واچ پنج در مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری دارای باتری‌های ۲۸۴ و ۴۱۰ میلی آمپر ساعتی است که سامسونگ ادعا می‌کند مشکل شارژ کمی نسخه قبلی در این نسخه‌ها حل شده است.

گلکسی واچ پنج پرو با اندازه‌ ۴۵ میلی‌متری دارای باتری ۵۷۲ میلی آمپر ساعتی است. گفته شده این ساعت دو روز کاری شارژدهی دارد.این ساعت‌ها از سیستم عامل One UI Watch 4.5 که بر اساس Wear OS 3 توسعه یافته استفاده می‌کنند و می‌توانند نوار قلب، ضربان قلب و توده‌ بدنی را مورد ارزیابی قرار دهند.

هدفون‌ بی‌سیم گلکسی بادز دو پرو

از دیگر محصولات جدید معرفی شده سامسونگ، می‌توان به هدفون‌ بی‌سیم گلکسی بادز دو پرو اشاره کرد. از نظر طراحی این محصول شاهد تغییر گسترده نبوده و همان خط طراحی مدل قبلی را دنبال می‌کند.

این هدفون حدود ۱۵ درصد کوچک‌تر از مدل قبلی است.

سامسونگ اعلام کرده سیستم هوشمند حذف نویز در این محصول نسبت به گذشته توسعه یافته است.

این هدفون با یکبار شارژ شدن می‌تواند ۱۸ ساعت کار کند و قیمت آن ۲۳۰ دلاری است.

XS
SM
MD
LG