لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۸

حکم ۲۰ ماه حبس برای فرد متهم به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران


وزارت دادگستری آمریکا (عکس از آرشیو)
وزارت دادگستری آمریکا (عکس از آرشیو)

بهروز بهروزیان، ساکن کلمبوس اوهایو، به جرم نقض تحریم‌های آمریکا و صدور تجهیزات مورد استفاده در میادین نفتی به ایران به ۲۰ ماه زندان محکوم شده است.

براساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، بهروز بهروزیان، ۶۴ ساله ساکن نورث ساید، در دادگاه فدرال کلمبوس اتهام نقض قانون اختیارات بین المللی اقتصاد اضطراری را پذیرفته است. این اتهام در سال ۲۰۱۶ علیه بهروز بهروزیان مطرح شده بود.

جیمز گراهام، قاضی فدرال این حکم زندان را روز پنجشنبه دوم آبان صادر کرده است.

بنجامین سی‌گلمن ، دادستان فدرال در منطقه جنوبی اوهایو، در این زمینه گفته است: بهروز بهروزیان از طریق تقویت اقتصاد یکی از اصلی ترین حامیان تروریسم دولتی در جهان ، از لحاظ اقتصادی سود برده است.

وی اضافه کرده ست: تجهیزاتی که توسط بهروزیان فرستاده شده بود به نفع صنعت گاز و پتروشیمی ایران بود. این اقدام خلاف و جرم بهروز بهروزیان نه تنها از تاثیر تحریم های تجاری آمریکا کاسته، بلکه امنیت ملی آمریکا را نیز تضعیف کرده است.

براساس اسناد دادگاه، بهروزیان متولد ایران است و در سال ۱۹۷۶ به ایالات متحده مهاجرت کرده است. وی در سال ۱۹۸۷ شهروند آمریکا شده است.

طبق این گزارش، بهروز بهروزیان برای سال‌ها از طریق شرکت تجارت قطعات کامپیوتری، در دوبلین در اوهایو، لوله‌های چند شاخه، شیر فلکه و رابط‌هایی که برای اتصال لوله‌های صنعتی در خطوط پالایش صنعتی نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند، را به امارات متحده عربی می‌فرستاد و در آنجا این قطعات از طریق واسطه ها به ایران منتقل می‌شدند.

دادستان‌های آمریکایی گفته‌اند که بهروز بهروزیان با نادیده گرفتن قوانین کنترل صادرات سالانه بین ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار دلار سود برده است.

این گزارش می افزاید، این شهروند ایرانی-آمریکایی برای انتقال این تجهیزات از طریق یک شرکت واسطه به نام تجهیزات صنعتی سومار استفاده می‌کرد.

جان دیمیرز، دستیار دادستان در امور امنیت ملی در این زمینه گفته است: وزارت دادگستری و همه مجریان قانون همچنان خود را به شناسایی، مختل کردن و پیگرد قانونی این نوع رفتارهای مجرمانه متعهد می‌دانند.

با استفاده از بیانیه وزارت دادگستری آمریکا؛ خ/ت
XS
SM
MD
LG