لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۸

ساختمانی بلند در مرکز سائوپولو بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت


آتش‌نشانان بر بقایای ساختمان فروریخته ایستاده‌اند
آتش‌نشانان بر بقایای ساختمان فروریخته ایستاده‌اند

روز سه شنبه یک ساختمان بلند رها شده در مرکز شهر سائو پائولو برزیل که گروهی به صورت غیرقانونی در آن اسکان گزیده بودند دچار حریق شده و فرو ریخت.

قطعات مشتعل ساختمان روی ساختمان‌های همجوار و خیابان‌های اطراف پخش شد. ماموران آتشنشانی گفتند حداقل یک نفر در این حادثه کشته شده و تعداد قربانیان و مجروحان ممکن است بیشتر باشد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این ساختمان که قبلا دفتر مرکزی پلیس فدرال برزیل بود حوالی ساعت ۱.۳۰ صبح به وقت محلی دستخوش حریق شد. ماموران آتشنشانی رفت و آمد در اطراف ساختمان را متوقف و تخلیه مردم را آغاز کردند.

چند ساعت بعد شعله‌های آتش حداقل ۲۰ طبقه این ساختمان را دربرگرفت و به فاصله کوتاهی کل ساختمان فرو ریخت. تصاویری که شبکه تلویزیونی گلوبو ضبط کرده نشان می دهد طبقات این ساختمان روی یکدیگر فرو می‌ریزند و قطعات مشتعل آن در اطراف پخش می‌شود.

یکی از مسئولان اداره آتش نشانی به شبکه تلویزیونی گلوبو گفت حداقل یک نفر بر اثر فرو ریختن ساختمان جان خود را از دست داده است. ماموران امداد در حال جستجو برای چند نفر دیگرند که مفقود شده اند.

جمع آوری ویرانه‌ها و جستجو برای افرادی که در این ساختمان بودند ممکن است چند روز طول بکشد. با وجود گذشت چهار ساعت از فرو ریختن ساختمان هنوز از ویرانه‌های آن دود بلند می‌شد.

آتش سوزی و فرو ریختن این ساختمان بدون شک موضوع اسکان غیر قانونی گروهی از مردم در ساختمان‌های خالی و رها شده در سائو پائولو را که بزرگترین شهر آمریکای جنوبی است در مرکز توجه قرار خواهد داد. چندین ساختمان بزرگ در مرکز این شهر توسط یک گروه به شدت سازمان یافته که طرفدار مسکن عادلانه است اشغال شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ژوئن سال ۲۰۱۷ در گزارشی پیرامون اشغال ساختمان‌های خالی شهر سائو پائولو نوشت بیش از ۳۵۰ خانواده در ساختمان دفتر مرکزی سابق پلیس زندگی می کنند. اما رسانه‌های محلی در برزیل روز سه شنبه گزارش دادند این اواخر فقط ۵۰ خانواده در این ساختمان زندگی می‌کرده است.

XS
SM
MD
LG