لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۲

راه‌پیمایی حکومتی در ایران روز شنبه در پنج شهر برگزار شد


خبرگزاری رویترز شمار راه‌پیمایان هوادار حکومت در روز شنبه را «هزاران نفر» برآورد کرده است.
خبرگزاری رویترز شمار راه‌پیمایان هوادار حکومت در روز شنبه را «هزاران نفر» برآورد کرده است.

براساس گزارش‌ها روز شنبه در شهرهای آمل، سمنان، شاهین‌شهر و شادگان تظاهرات‌هایی در اعتراض به تجمع‌های اخیر و حمایت از حکومت جمهوری اسلامی برگزار شده‌است.

به گزارش خبرگزاری میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، روز شنبه، ۱۶ دی، در شهرهای آمل در استان مازندران، سمنان، شاهین شهر در استان اصفهان و شادگان در استان خوزستان تظاهراتی در واکنش به تجمع‌های روزهای اخیر معترضان برگزار شده‌است.

براساس این گزارش «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مر بر انگلیس»، «نه سازش، نه تسلیم؛ نبرد با آمریکا»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «مرگ بر فتنه‌گر» از جمله شعارهای شرکت کنندگان در این تظاهرات بوده‌است.

خبرگزاری رویترز شمار راه‌پیمایان هوادار حکومت در روز شنبه را «هزاران نفر» برآورد کرده است.

در این شهرهایی که تظاهرات در حمایت از حکومت جمهوری اسلامی برگزار شده در روزهای گذشته تجمع‌های اعتراضی برگزار شده بود و از جمله سه نفر در شهر شاهین شهر کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران گروهی از شرکت‌کنندگان در نماز جمعه دیروز شهرهای ایران علیه تجمع‌های اخیر راهپیمایی کردند.

صدا و سیما و دیگر رسانه‌های ایران گزارش‌هایی از این راهپیمایی‌ها در شهرهای مختلف ایران منتشر کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها شعارهایی را علیه معترضان و همچنین کشورهای آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی سرداده‌اند.

این راهپیمایی‌ها در حالی برگزار شده که مقام‌های وزارت کشور ایران تجمع‌های معترضان در روزهای گذشته را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.

این راه‌پیمایی‌ها در مخالفت با اعتراض‌ها درحالی برگزار شده‌است که مقامات وزارت کشور در روزهای گذشته برگزاری هر تجمعی را «غیرقانونی» خوانده و اعلام کرده بودند که برای هیچ تجمعی مجوز صادر نشده‌است.

تظاهرات اعتراضی «نه به گرانی» ابتدا روز پنجشنبه هفتم دی ماه در مشهد و چند شهر دیگر آغاز شد، اما با تداوم این تجمع‌ها، معترضان علاوه بر شعارهای اقتصادی، شعارهای سیاسی علیه رهبر و مقام‌های جمهوری اسلامی سر دادند.

پس از آن در ۱۰۱ شهر ایران تجمع‌های اعتراضی برگزار شده‌است. سرکوب این اعتراضات تاکنون دست‌کم ۲۲ کشته برجا گذاشته‌است.

XS
SM
MD
LG