لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۸

وزیر خارجه عربستان: دولت بایدن سیاست‌ ثبات منطقه‌ای را دنبال خواهد كرد


فیصل بن فرحان٬ وزیر خارجه عربستان
فیصل بن فرحان٬ وزیر خارجه عربستان

فیصل بن فرحان٬ وزیر خارجه عربستان روز شنبه اول آذر گفته است اطمینان دارد که دولت آینده آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن سیاستی را دنبال می‌كند كه به ثبات در منطقه خاورمیانه كمك خواهد کرد و هرگونه گفت‌وگو با دولت جدید منجر به یك همکاری قوی خواهد شد.

فیصل بن فرحان در حاشیه نشست گروه ۲۰ در گفت‌وگوی اینترنتی با رویترز اظهار داشت: مطمئنم که دولت جو بایدن به سیاست هایی ادامه خواهد داد که به ثبات منطقه کمک خواهد کرد.

وزیر خارجه عربستان با اشاره به روابط دوستانه دو کشور در ۷۵ سال گذشته ، تصریح کرد: هرگونه گفت‌وگویی که با دولت آینده آمریکا خواهیم داشت، به همکاری قوی منجر خواهد شد.

فیصل بن فرحان همچنین گفت که کاملا به جا است که آمریکا حوثی‌های یمن مورد حمایت ایران را در فهرست سازمان تروریستی خارجی قرار دهد.

دولت دونالد ترامپ حوثی‌های یمن را یک گروه نیابتی ایران می‌داند و در راستای کارزار فشار حداکثری علیه ایران در نظر دارد این گروه را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد.

این در حالی است که دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته نسبت به پیامدهای اقدام احتمالی آمریکا در تروریستی اعلام کردن شبه نظامیان حوثی در این ارتباط هشدار داده است.

امدادگران و کارکنان نهادهای بین المللی که در توزیع کمک‌های انساندوستانه در یمن مشارکت دارند، نگرانند با قرار گرفتن حوثی‌ها در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا، انتقال کمک‌های انساندوستانه به مناطق تحت کنترل این گروه مشکل شود.

رویترز می‌گوید، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان روابط بسیار نزدیک و دوستانه با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا داشته است و همین باعث شده است که ریاض در برابر اقداماتی مانند کشتن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد، سرکوب فعالان زن مدافع حقوق بشر و جنگ یمن از انتقادات بین المللی مصون بماند.

XS
SM
MD
LG