لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۰۶

عربستان می‌گوید یک پهپاد را در اطراف کاخ پادشاهی در ریاض سرنگون کرده‌است


نمایی از برج المملکه در ریاض
نمایی از برج المملکه در ریاض

نیروهای امنیتی عربستان می‌گویند یک هواپیمای بدون سرنشین را در اطراف ریاض، در منطقه‌ای که کاخ‌های پادشاهی سعودی در آن قرار دارد، سرنگون کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی عربستان می‌گوید یک ایست بازرسی در «خزامه»، حدود ساعت هشت عصر به وقت محلی، یک پهپاد کوچک، که از راه دور کنترل می‌شد، را رصد کرده‌است.

به گفته این خبرگزاری «پلیس، این هواپیمای بدون سرنشین را سرنگون کرده‌است و مقام‌های امنیتی در حال تحقیق در مورد این رخداد هستند».

یک سخنگوی پلیس ریاض نیز گفته‌است یکی از مراکز امنیتی آن کشور، حضور بی‌مجوز یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک را تائید کرده و مقام‌های امنیتی جلوی پرواز آن را گرفته‌اند.

یک مقام ارشد حکومت عربستان به خبرگزاری رویترز گفته‌است ملک سلمان، پادشاه آن کشور در زمانی که این واقعه رخ داده در کاخش در ریاض حضور نداشت و در جای دیگری از پایتخت بود.

اما گزارش‌های تائیدنشده در شبکه‌های اجتماعی از شنیده‌شدن صدای تیراندازی‌های شدید در اطراف کاخ‌های ریاست‌جمهوری در ریاض خبر داده‌اند. با این همه مقام‌های عربستان، وقوع یک رخداد پیچیده امنیتی را رد کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی‌ست طی ماه‌های گذشته و از زمانی که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، اقدامات اقتصادی و سیاسی خود را آغاز کرده، دست به گشایش‌هایی در فضای اجتماعی و فرهنگی آن کشور زده، تمهیدات امنیتی در اطراف کاخ پادشاهی و مراکز اصلی حکومتی، افزایش یافته‌است.

ولیعهد عربستان، به‌دلایل مختلف از جمله اتهام‌های مربوط به فساد، دستور بازداشت شماری از چهره‌های بانفوذ را داده‌است؛ در میان بازداشت‌شدگان برخی رقبای او از خاندان حاکم بر آن کشور نیز دیده می‌شوند.

برپایه گزارش‌های رویترز و خبرگزاری فرانسه|ت.ت|
XS
SM
MD
LG