لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۲

عربستان سعودی از «جلوگیری از حمله داعش» و بازداشت «جاسوسان خارجی» خبر داد


پرچم عربستان
پرچم عربستان

عربستان سعودی روز ۲۱ شهریور گفت جلوی یک حمله برنامه‌ریزی‌شده توسط گروه داعش به وزارت دفاع آن کشور را گرفته‌است. ریاض همچنین به‌طور جداگانه‌ای از بازداشت اعضای خارجی آن‌چه «یک حلقه جاسوسی» نامیده، خبر داده‌است.

مقام‌های امنیتی عربستان می‌گویند دو شهروند یمنی که با هویتی جعلی در عربستان زندگی می‌کرند، قصد داشتند با استفاده از کمربندهای انفجاری، دست به حمله انتحاری به وزارت دفاع آن کشور بزنند.

به گفته مقام‌های سعودی این دو تن، همراه دو شهروند عربستان که آن‌ها نیز در جریان برنامه‌ریزی و طرح حمله دست داشته‌اند، دستگیر شده‌اند.

نیروهای امنیتی، آن‌طور که رسانه‌های رسمی سعودی خبر داده‌اند، مقادیری نارنجک دستی و مواد منفجره نیز کشف کرده‌اند.

عربستان سعودی در حال حاضر در یمن ائتلافی را رهبری می‌کند که هدف از آن بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی‌ست. هادی، با شورش حوثی‌ها و نظامیان هوادار رئیس‌جمهوری پیشین، از صنعا به عدن و سپس به عربستان رفت. حوثی‌ها از حمایت ایران برخوردار هستند.

یمن در عین حال محل حضور نفرات داعش و اعضای القاعده در شبه‌جزیر عربی نیز هست که این نفرات در مواردی هدف حملات نیروهای آمریکایی قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری دولتی عربستان، در خبری جداگانه، از بازداشت اعضای آنچه «یک حلقه جاسوسی» عنوان شده خبر داده‌است.

به گفته این خبرگزاری شهروندان عربستان و نیز شماری شهروند خارجی در میان بازداشت‌شدگان هستند.

این خبرگزاری مدعی شده بازداشت‌شدگان قصد «فتنه‌انگیزی» داشتند و برای «طرف‌های خارجی، و علیه امنیت پادشاهی سعودی و منافع آن، فعالیت می‌کردند».

جزئیات بیشتری در مورد این بازداشت‌ها منتشر نشده‌است.

XS
SM
MD
LG