لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۳

مشاور ارشد کاخ سفید در میانه تنش‌ها با ایران به عربستان و قطر می‌رود


جرد کوشنر مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده
جرد کوشنر مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده

جرد کوشنر، مشاور ارشد رئیس جمهور ایالات متحده در میانه تنش‌هایی که به دنبال ترور محسن فخری‌زاده، چهره ارشد برنامه هسته‌ای ایران، بالا گرفته است، راهی عربستان سعودی و قطر خواهد شد.

به گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، یک مقام کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد آقای کوشنر در جریان سفر خود که همین هفته انجام می‌پذیرد با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در شهر نیوم عربستان و با امیر قطر در این کشور کوچک خلیج فارس دیدار خواهد کرد.

به گفته این مقام کاخ سفید، جرد کوشنر را در این سفر برایان هوک، آوی برکوویتز و آدام بوهلر، مدیر بنگاه مالی توسعه بین‌المللی ایالات متحده همراهی می‌کنند.

مقامات دولت ایالات متحده می‌گویند که این گروه تلاش می‌کند قبل از پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در روز ۲۰ ژانویه به توافقات بیشتری با کشورهای عربی دست یابد.

کشور سنی‌مذهب عربستان سعودی روابط پرتنشی با ایران تحت حکومت جمهوری اسلامی دارد و هر دو نیز تلاش می‌کنند نفوذ خود را در خاورمیانه گسترش دهند.

این میان ترور محسن فخری‌زاده به دست عوامل ناشناس در نزدیکی تهران به تنش‌ها بین ایران و ایالات متحده و متحد نزدیک آن، یعنی اسرائیل دامن زده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز شنبه اسرائیل را به انجام این ترور متهم کرد. اما تاکنون هیچ کسی مسئولیت این رخداد را بر عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG