لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۰

دادستان آمریکا از توقف برنامه حمایت از کودکان مهاجر بدون مدرک قانونی خبر داد


جف سشنز، دادستان کل آمریکا روز سه شنبه ۱۴ شهریور اظهار داشت، برنامه حمایت از کودکان و نوجوانان مهاجر فاقد مدارک قانونی، موسوم «داکا» متوقف خواهد شد.

به گزارش رویترز، توقف این برنامه ۸۰۰ هزارکودک و نوجوانانی را که فاقد مدرک معتبر مهاجرتی هستند، تحت تاثیر قرار خواهد داد و کنگره آمریکا شش ماه فرصت دارد تا در این خصوص تصمیمی اتخاذ کند. این برنامه یکی از اقدامات باراک اوباما بود که مانع اخراج کودکان و نوجوانانی می شد که به صورت غیرقانونی به آمریکا آورده شده بودند.

جف سشنز گفته است که برنامه «داکا» که در دولت اوباما به اجرا در آمد خلاف قانون اساسی است.

در همین زمینه، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در بیانیه ای گفته است: من خواهان تنبیه کودکان به خاطر عمل والدینشان نیستم، کودکانی که اکنون افراد بزرگسال شده اند. اما می بایست این نکته را بپذیریم که (آمریکا) کشور فرصت ها است به دلیل این که قانون بر آن حکمفرما است.

دونالد ترامپ همچنین از رویکرد دولت باراک اوباما در قبال مهاجران غیرقانونی در آمریکا انتقاد کرده است.

رییس جمهوری آمریکاپیش از اظهارات جف سشنز در خصوص داکا، در پیامی در توئیتر از نمایندگان کنگره خواست آماده باشند تا وظیفه خود را در مورد داکا انجام دهند.

رویترز می گوید، دونالد ترامپ و جف سشنز در خصوص طرح قانونی که می بایست درباره داکا در کنگره مطرح شود، توضیحی ارائه نکرده اند.

بااین حال،‌دونالد ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفته است: من کسانی را که از برنامه داکا کمک دریافت می کنند دوست دارم و امیدوارم که حالا کنگره به آنها از طریق درست کمک کند.

توقف برنامه حمایت «داکا» واکنش دمکرات ها را در پی داشته است. باراک اوباما در بیانیه ای از این اقدام دولت دونالد ترامپ انتقاد کرده است.

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دمکرات مجلس نمایندگان، نیز توقف برنامه «داکا» را محکوم کرده است.

در همین حال، دادستان کل ایالت ماساچوست اعلام کرده است که ائتلافی از ایالت های آمریکا درصددند تا علیه این اقدام دولت دونالد ترامپ شکایت کنند.

XS
SM
MD
LG