لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۲۶

بازداشت هفت ایرانی در کانادا به اتهام پول‌شویی


عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

مقامات کانادا روز چهارشنبه ۲۴ بهمن از شناسایی و بازداشت اعضای یک شبکه بین‌المللی پول‌شویی متشکل از ۱۷ نفر خبر دادند که ‌۷ نفر آنها ایرانی هستند.

به گفته پلیس فدرال کانادا، اکثریت اعضای این شبکه بزرگ طی دو عملیات در ایالت‌های اونتاریو و کبک بازداشت شده‌اند. همچنین بالغ بر ۳۲ میلیون دلار نیز از این باند کشف شده و به تصرف پلیس درآمده است.

بر اساس برخی گزارش‌ها، شماری از صرافی‌های ایرانی در این شبکه فعالیت داشتند. نادر گرامیان، تانیا گرامیان، سحر شجاعی، محمدرضا شیخ حسینی و شبنم منصوری در شمار بازداشت‌شدگان هستند.

پلیس کانادا همچنین اعلام کرده که با انهدام این شبکه به هزاران سند دست یافته که آنها را منتشر خواهد کرد.

بر اساس گزارش نشریه فارسی زبان «شهروند بی‌سی» در کانادا، این شبکه درآمد حاصل از فروش مواد مخدر را «از طریق چند صرافی به حساب‌های بانکی در ایران، لبنان، دوبی، چین و آمریکا منتقل و سپس برای کارتل‌های توزیع و تولید مواد مخدر در مکزیک و کلمبیا ارسال می‌کرده‌اند».

این گزارش می‌گوید که شبکه مورد اشارهبخش دیگری از درآمدهای حاصل از فروش مواد مخدر را به شکل سرمایه‌گذاری به کار گرفته است.

«پیکوبینو»، دیگر نشریه فارسی زبان کانادا، نیز نوشته که از متهمان این پرونده هنوز سه نفر به نام‌های ویکتور وارگوتسکی ۵۶ ساله، فردریک رِیمَن ۷۷ ساله و خاویر خیمنز گوئررو ۳۵ ساله فراری هستند.

منبع: شهروند بی‌سی، پیکوبینو، سعودی گزت؛ س.ن
XS
SM
MD
LG