لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۰

۱۳ کشته و چندین مجروح در تیراندازی در یک بار در جنوب کالیفرنیا


تیراندازی در یک بار در جنوب کالیفرنیا که تعداد زیادی دانشجو در آن حضور داشتند دست کم ۱۳ کشته و شماری مجروح به جای گذاشته است.

شاهدان عینی می‌گویند فرد مسلح که بارانی سیاهی بر تن داشت چند نارنجک دودزا به داخل بار پرتاب کرده و سپس شروع به تیراندازی کرده است.

برخی شاهدان عینی می‌گویند که فرد مسلح سلاح نیمه‌خودکار همراه خود داشته و حدود ۳۰ بار شلیک کرده است.

یکی از کشته‌شدگان معاون کلانتر شهرستان ونچورا است که پس از انتقال به بیمارستان بر اثر جراحات وارد جان خود را از دست داده است.

بر اساس اعلام جف دین، کلانتر شهرستان ونچورا، عامل این تیراندازی نیز در میان کشته‌شدگان است، گرچه به نوشته آسوشیتدپرس مقام‌های مسئول به نحوه کشته شدن او اشاره نکرده‌اند.

کلانتر ونچورا همچنین گفته است که بیش از ۱۰ تن در این تیراندازی به ضرب گلوله مجروح شده‌اند، اما منابع خبری یادآوری کرده‌اند که از وضعیت آنها گزارشی در دست نیست.

صحنه این حادثه، رستوران و بار بوردرلاین در ۴۰ کیلومتری غرب لس‌آنجلس قرار دارد و به گفته پلیس نخستین گزارش‌ها از وقوع تیراندازی در این مکان حوالی نیمه شب چهارشنبه به وقت محلی دریافت شده است.

این رستوران چهارشنبه‌شب‌ها میزبان یک برنامه ویژه محلی است و پلیس می‌گوید در زمان وقوع این تیراندازی صدها تن در این مکان حضور داشته‌اند.

مسئولان پلیس می‌گویند هنوز قصد و نیت فرد تیرانداز از این اقدام مشخص نیست. در مورد هویت فرد مهاجم نیز هنوز گزارشی منتشر نشده است.

کلانتر ونچورا به خبرنگاران گفته است: «هیچ سرنخی به من یا به اف‌بی‌آی نشان داده نشده که حاکی از تروریستی بودن این حادثه باشد، اما قطعاً آن گزینه را هم بررسی خواهیم کرد.»

این حادثه ۱۰ روز پس از آن رخ می‌دهد که تیراندازی در کنیسه «درخت زندگی» در پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیای آمریکا، دست‌کم ۱۱ کشته بر جای گذاشت، در حالی که سه مأمور پلیس نیز هدف گلوله قرار گرفتند.

مرگبارترین حادثه تیراندازی در تاریخ آمریکا در مهرماه سال گذشته در شهر لاس‌وگاس رخ داد: فردی که بعدا مشخص شد دچار افسردگی بود از فراز یک هتل به روی شرکت‌کنندگان در یک کنسرت آتش گشود و ۵۸ نفر را کشت و بیش از ۵۰۰ نفر را راهی بیمارستان‌ها کرد.

با استفاده از گزارش‌های آسوشیتدپرس و رویترز؛ م.ا / پ.پ
XS
SM
MD
LG