لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۱

پزشک آزار دهنده دختران ورزشکار آمريکایی به ۱۷۵ سال زندان محکوم شد


لارنس نصار، متهم پرونده در جلسه دادگاه از قبل به ۶۰ سال زندان محکوم شده است
لارنس نصار، متهم پرونده در جلسه دادگاه از قبل به ۶۰ سال زندان محکوم شده است

دادگاهی در میشیگان روز چهارشنبه چهارم بهمن لارنس نصار، پزشک پیشین تیم ملی ژیمناستیک زنان آمریکا را به اتهام بیش از ۱۵۰ مورد آزار جنسی دختران ورزشکار به ۴۰ تا ۱۷۵ سال زندان محکوم کرد.

این پرونده از دو سال پیش باز شد.

روز چهارشنبه و با حضور یکی از اولین کسانی که متهم پرونده را به آزار جنسی متهم کرده بود، پرونده لارنس نصار، ادامه یافت.

در لنسینگ در ایالت میشیگان، آخرین شمار قربانیان این پزشک ورزشی به جلسه دادگاه آمدند و با متهم پرونده روبرو شدند. یکی از آن ها، یک وکیل از ایالت کنتاکی بود که در سال ۲۰۱۶ و پس از اعلام نقض رسیدگی به شکایات آزار جنسی در تیم ملی ژیمناستیک آمریکا قدم پیش گذاشت.

ریچل دن هولاندر، در دادگاه گفت وقتی که یک ژیمناست ۱۵ ساله در میشیگان بوده، لارنس نصار او را با دست مورد آزار جنسی قرار داده است.

جلسه روز چهارشنبه دادگاه، پایانی بر هفت روز استماع کیفرخواست و اتهامات مطرح شده از سوی قربانیان بود که بیشتر آن ها دخترها و زنان جوان بودند که به همراه پدر و مادرشان در جلسه دادگاه حضور یافتند.

لارنس نصار، ۵۴ ساله متهم به آزار جنسی هفت تَن در ناحیه لنسینگ است ولی جلسه دادگاه برای تمامی کسانی که قربانی او بوده اند، باز بود. متهمان پرونده گفتند در حالی که روی تخت و برای مداوای جراحت های ورزشی خود پیش لارنس نصار می رفتند، او با دستانی بدون دستکش و بدون هیچ توضیحی، با دست هایش آن ها را مورد تعرض قرار داده است.

قربانیان که خیلی از آن ها کودک هستند، گفتند که به پزشک خود اعتماد داشتند که او دارد کارش را انجام می دهد و حاضر نبودند بپذیرند که او مشغول سوءاستفاده از آن ها است و از این رو حرفی نزدند.

لارنس نصار متهم است که برخی مواقع با پرده جلوی دید پدر و مادرها را می گرفته تا نبینند او چه کار می کند. حتی مواقعی در اتاق معاینه از بدن خود به عنوان حائل استفاده می کرده تا نبینند او مشغول چه کاری است.

ایزابل هاچینز، از ژیمناست های برجسته سابق روز سه شنبه گفت: «به من گفته شده بود در تمام دوران حرفه ای فعالیت ژیمناستیک، هیچ وقت مقامات را زیر سوال نبرم.»

قاضی پرونده در جریان جلسه از قربانیان تقدیر کرد که در جلسه دادگاه حاضر شدند و آن ها را «خواهران بازمانده» خواند. قاضی آکویلینا به آن ها اطمینان داد متهم پرونده به جزای خود خواهد رسید.

در میان قربانیان این پرونده، قهرمانان المپیک مانند الی ریزمان، جوردن ویبر و مک کیلا مارونی دیده می شدند. قاضی پرونده به کریستینا باربرا، مربی کاراته که برای سال های طولانی نصار را می شناسد گفت: «واژه ها اساسی هستند و قدرت آن ها به همان اندازه هنرهای رزمی مورد تخصص شماست. این واژه ها متهم را تمیزتر و سریع تر از هرگونه ضربه ای که شما در کاراته وارد کنید، متهم را به زیر می کشد.»

هاتچینز و متی لارسون، اعضای سابق تیم ملی ژیمناستیک گفتند که لارنس نصار با استفاده از شیرینی و جواهر بدلی و واژه های گول زنی، چطور اطمینان آن ها را حالی که زیر فشار تمرین مربیان خود بودند، به دست آورده است.

بروک هایلک، که قصد دارد در مسابقات المپیک دانشگاهی شرکت کند، روز سه شنبه در دادگاه لارنس نصار را خطاب قرار داده و گفت: «باورم نمی شود که به تو اعتماد داشتم و هیچ گاه تو را نخواهم بخشید. خوشحالم که بقیه عمرت را در زندان طی می کنی. در ضمن، جهنم خوش بگذرد.»

امیلی مورالس، دیگر قربانی این پرونده که ۱۸ سال دارد، گفت: «من می خواهم همین جا از من درخواست عفو کنی. من می خواهم تو را ببخشم، ولی به همان اندازه می خواهم بشنوم که از بابت این همه آسیبی که رساندی، شرمسار هم هستی.»

لارنس نصار از او پوزش خواست و امیلی مورالس در پاسخ گفت: «سپاسگزارم.»

لارنس نصار پیش از این و به اتهام جرایم پورنوگرافی کودکان به تحمل ۶۰ سال زندان فدرال محکوم شده است. قرار است نتیجه اتهام های دیگر او در ایتون کانتی در ایالت میشیگان هم هفته آینده اعلام شود.

به استناد گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه یو اس ای تودی ک.ت.
XS
SM
MD
LG