لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۱

شکست استقلال تهران مقابل شاگردان علی دایی


استقلال با این شکست به رتبه یازدهم سقوط کرد.
استقلال با این شکست به رتبه یازدهم سقوط کرد.

در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران، سایپا موفق شد با نتیجه یک بر صفر استقلال تهران را شکست دهد و در رده سوم جدول رده‌بندی بایستد.

پرسپولیس، پارس جم و سایپا سه تیم ۱۰ امتیازی هستند که با تفاضل گل متفاوت در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

سایپا بعد از تساوی مقابل سپاهان و دو پیروزی در برابر صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان، توانست با پنالتی محمد عباس‌زاده از سد استقلال تهران بگذرد.

مهدی ترابی و علی قلی‌زده همچون هفته‌های قبل، دو ستاره سایپا بودند و نقش چشمگیری در موفقیت تیم‌شان ایفا کرده‌اند.

شاه‌علیدوست و اخباری نیز دیگر مهره‌های کلیدی تیم سختکوش سایپا در این مسابقه بودند.

استقلال فرصت‌های گلزنی‌اش را از دست داد تا ضمن سقوط به رتبه یازدهم، برخی تماشاگران این تیم علیه منصوریان، شعار «حیا کن، رها کن» سر دهند.

در دیدارهای جمعه اگر پیکان و گسترش مقابل حریفان‌شان به برتری برسند، استقلال به رده‌های پایین‌تر خواهد رفت.

بازی سایپا و استقلال در استادیوم تختی تهران و با حضور ۲۷ هزار تماشاگر برگزار شد.

سایپا با محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، رضا علیاری، دانیال ماهینی، امید خالدی، رضا اسدی، روزبه شاه‌علی‌دوست، علی قلی‌زاده، آرش رضاوند (حامد شیری) مهدی ترابی (حسین کنعانی‌) و محمد عباس‌زاده (رضا جعفری) موفق به کسب این پیروزی مهم شد.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، پژمان منتظری، مجید حسینی، وریا غفوری، یعقوب کریمی (مهدی قائدی) روزبه چشمی، داریوش شجاعیان، سرور چپاروف، مجتبی جباری (جابر انصاری)، حسن بیت‌سعید و سجاد شهباززاده (علی قربانی) بازی کردند.

علیرضا منصوریان در پایان بازی گفت: باید گل می‌زدیم اما یا به تیرک زدیم یا توپ به مدافع سایپا برخورد می‌کرد. برخلاف تفکرمان که فکر می کردیم با دو گل اختلاف بازی را ببریم، این اتفاق نیافتد.

سرمربی استقلال با بیان اینکه از اعتراض هواداران ناراحت نیست، ادامه داد: دو پنالتی داده‌ایم و دو باخت تجربه کرده‌ایم. تیم را طوری شکل داده‌ام که تا سال ۱۴۰۱ از بهترین‌های آسیا خواهد شد.

علی دایی سرمربی سایپا هم در نشست خبری گفت: با تاکتیک بازی کردیم. نیمه دوم اجازه بازیسازی به هافبک‌های استقلال را ندادیم. دو تا تک به تک هم داشتیم و شایسته برد بودیم.

در دیگر دیدارهای برگزار شده، تراکتورسازی با دو گلی که محمد ایرانپوریان به ثمر رساند، اولین پیروزی فصل را در ورزشگاه یادگار تبریز جشن گرفت.

شاگردان یحیی گل‌محمدی پس از سه شکست متوالی، موفق شدند نفت تهران را شکست دهند. آنها گل برتری در دقیقه ۸۹ و از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند.

پارس جم توانست با دو گل در نیمه دوم، شکست نیمه اول مقابل صنعت نفت آبادان را جبران کند و به برتری ۲-۱ برسد.

جمی‌ها که این فصل از لیگ آزادگان به لیگ برتر صعود کرده‌اند، حالا مثل سایه و فقط با تفاضل گل کمتر در تعقیب پرسپولیس‌اند.

محسن فروزان دروازه‌بان پارس در دقایق پایانی، دو بار مقابل ضربات از راه دور جاسم کرار، واکنش‌های مناسبی بروز داد تا تیمش پیروزی خانگی را حفظ کند.

در دیداری حساس، سپاهان و ذوب آهن برگزار کننده شهرآورد اصفهان بودند. دو تیمی که با شرایطی متفاوت در برابر هم ایستادند اما حالا با شکست ذوب آهن، هر دو تیم پنج امتیازی‌اند.

شوت مهرداد محمدی با پای چپ به سمت دروازه مظاهری رفت و با ساییده شدن به سر ساسان انصاری، گل به نام او ثبت شد.

در دقیق ۹۴ اشتباه درخشان‌مهر باعث شد جلال‌الدین علی‌محمدی با دروازه‌بان تک به تک شود. در مرحله اول نتوانست گل بزند اما در ادامه، پاس ثاقبی به او با دریبل دروازه‌بان همراه شد تا سپاهان، دومین گلش را هم جشن بگیرد.

دیدارهای هفته چهارم، روز جمعه با برگزاری سه مسابقه به پایان می‌رسد. نتایج این دیدارها تغییری در رتبه‌های اول تا سوم پدید نخواهد آورد.

XS
SM
MD
LG