لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۳

مجتبی خامنه‌ای و «آن» کرسی


مجتبی خامنه‌ای، پر حاشیه‌ترین فرزند رهبر جمهوری اسلامی
مجتبی خامنه‌ای، پر حاشیه‌ترین فرزند رهبر جمهوری اسلامی

بسیاری او را دست پشت پرده می‌دانند؛ پشت پرده قدرتمندترین نهاد حکومت. خیلی‌ها معتقدند نگاه او به بالاترین کرسی قدرت است؛ جایگاهی که پدرش بر آن تکیه زده، تا به سنّتی مشابه خلیفه‌گری و بر خلاف روال معرفی‌شده حکومت، «فصل‌الخطاب» فردای ایران باشد.

مجتبی خامنه‌ای فرزند ۵۰ ساله علی خامنه‌ای تا سال ۱۳۸۴ و انتخابات پرحاشیه ریاست جمهوری که محمود احمدی‌نژاد را بر مسند ریاست نشاند، عموما نامی بر سر زبان‌ها نبود. در آن سال بود که مهدی کروبی، نامزد آن دور انتخابات، در نامه‌ای از اعمال نفوذ فرزند رهبر جمهوری اسلامی به نفع احمدی‌نژاد نوشت، تا نام او برای نخستین بار وارد معادلات سیاسی شود.

از آن روز به این‌سو سایه مجتبی خامنه‌ای بر گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌ها و افشاگری‌های امنیتی سنگین‌تر شد و نامش پر رنگ‌تر.

یکی از آخرین‌‌ نمونه‌های آن، مطلبی پژوهشی است که در رادیوفردا منتشر شد؛ مقاله‌ای که پرده از وجود حلقه‌ای برداشت متشکل از پر نفوذترین و قدرتمندترین شخصیت‌های امنیتی که همگی سابقه‌ای تاریخی با مجتبی خامنه‌ای دارند و هم‌اکنون از نزدیکان او به‌شمار می‌روند؛ حلقه‌ای که نبض قدرت امنیتی را برای کنترل خیابان - به تعبیری - در دستان فرزند «فصل‌الخطاب» قرار می‌دهد.

ساعت ششم - آیا مجتبی خامنه‌ای برای «آن» کرسی سناریویی دارد؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:52:59 0:00
لینک مستقیم

در این برنامه، مراد ویسی همکار رادیو فردا و نویسنده مقاله «حلقه گردان حبیب؛ تیم مجتبی خامنه‌ای» در کنار مخاطبان رادیو فردا میهمان ساعت ششم است تا درباره سناریوهای موجود پیرامون مجتبی خامنه‌ای صحبت کنیم.

XS
SM
MD
LG