لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۲

فصلی تازه‌ در خاورمیانه با کشته شدن قاسم سلیمانی


قاسم سلیمانی زاده کرمان بود و ۶۳ ساله؛ رهبر جمهوری اسلامی ایران او را «شهید زنده» خوانده بود و غرب او را تهدیدی جدی برای خود می پنداشت. صحبت از تلاش برای از میان برداشتن او صحبت تازه‌ای نبود.

حتی همین چند ماه پیش هم گفته شد عملیاتی در این زمینه خنثی شد. اما روز جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸، پایانی برای مردی بود که برخی او را قهرمان و گروهی بزرگی او را تروریست و عامل سرکوب می‌دانستند.

قاسم سلیمانی در پی حمله‌ای که آمریکا در بغداد انجام داد، به همراه چند تن از نزدیکانش از جمله معاون گروه پرقدرت حشدالشعبی کشته شد.

برخی می‌گویند با کشته شدن قاسم سلیمانی ،‌ فصل تازه‌ای از تحولات در خاورمیانه آغاز شده است. مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی، یک صدا از انتقام سخن گفته‌اند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قاسم سلیمانی را مسئول مرگ بسیاری خوانده و در عین حال همچنان از موفق بودن ایرانی‌ها در عرصه مذاکره می‌گوید.

در این بحث ویژه ساعت ششم از ایران و خاورمیانه پس از کشته شدن قاسم سلیمانی گفتیم. در این برنامه حسین آقایی تحلیلگر امور بین الملل در ترکیه، حبیب حسینی‌فرد تحلیلگر ساکن آلمان، مهرزاد بروجردی استاد علوم سیاسی و محسن سازگارا فعال سیاسی و از جمله پایه گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمریکا اظهارنظر کردند.

ساعت ششم: فصل تازه خاورمیانه با کشته شدن قاسم سلیمانی - بخش اول
please wait

No media source currently available

0:00 0:46:25 0:00
لینک مستقیم
ساعت ششم: فصل تازه خاورمیانه با کشته شدن قاسم سلیمانی - بخش دوم
please wait

No media source currently available

0:00 0:39:08 0:00
لینک مستقیم

  • 16x9 Image

    هانا کاویانی

    هانا کاویانی، از سال ۱۳۸۶ با رادیو فردا به عنوان خبرنگار و گزارشگر همکاری می‌کند. او در این مدت تحولات سیاسی و دیپلماتیک از جمله فراز و فرودهای مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران، و مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی را از نزدیک دنبال کرده است.

XS
SM
MD
LG