لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۷

چرا ظریف تحریم شد؟


چند هفته پس از تهدید اولیه، نام محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شامگاه چهارشنبه به فهرست بلند تحریم‌های ایالات متحده آمریکا افزوده شد؛ وزیری که چهره اصلی نظام جمهوری اسلامی در خارج از مرزهای ایران است و بنا بر گفته مقام‌های کنونی آمریکا «توجیه‌گر عملکرد رهبر جمهوری اسلامی». محمدجواد ظریف در داخل ایران روزی قهرمان ملی بخشی از مردم بوده و روزی دیگر «سزاوار توبیخ» خوانده شد.

اما چرا ظریف تحریم شد؟ واشینگتن به دنبال گفتگو با چه کسی در ایران است؟ و آیا با این تحریم مانعی در مقابل مسیر دیپلماتیک ظاهر شده است؟ در این ساعت ششم با مخاطبان برنامه و کارشناسان به دنبال پاسخ این پرسش‌ها هستیم.

در این برنامه با دو کارشناس، سینا عضدی و حسین آقایی، دو پژوهشگر روابط بین‌الملل یکی در واشینگتن و دیگری در ازمیرِترکیه این بحث چندوجهی را پیش می‌بریم.

ساعت ششم - چرا ظریف تحریم شد؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:54:52 0:00
لینک مستقیم

  • 16x9 Image

    هانا کاویانی

    هانا کاویانی، از سال ۱۳۸۶ با رادیو فردا به عنوان خبرنگار و گزارشگر همکاری می‌کند. او در این مدت تحولات سیاسی و دیپلماتیک از جمله فراز و فرودهای مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران، و مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی را از نزدیک دنبال کرده است.

XS
SM
MD
LG