لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۵۵

آن «گزینه دیگر» چیست؟ 


تاسیسات اتمی نطنز - تصویر از مکسار
تاسیسات اتمی نطنز - تصویر از مکسار

تحریم بیشتر، فشار سیاسی مضاعف، یا گزینه نظامی؟ آن «گزینه دیگر» که واشینگتن از احتمال توسل به آن در مواجهه با جمهوری اسلامی می‌گوید، چه می‌تواند باشد؟

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اگر جمهوری اسلامی همچنان روی خوش به مذاکرات نشان ندهد، رو به «گزینه دیگر» می‌آورد. همزمان، وزیر خارجه اسرائیل هم در دیدار با همتایان آمریکایی و اماراتی گفته است حق استفاده از زور را در رویارویی با حکومت ایران برای خود محفوظ می‌دارد.

این در شرایطی است که با توجه به رفتار جمهوری اسلامی و مواضعی که اتخاذ کرده، می‌توان گفت که حکومت دست‌کم تا این‌جا عجله‌ای برای بازگشت به مذاکرات ندارد. این برآورد روز جمعه با اظهارات یک مقام اروپایی رنگ و بوی واقعی‌تری به خود گرفت.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز ۲۳ مهر گفت حکومت ایران هنوز برای از سرگیری مذاکرات احيای برجام با قدرت‌های جهانی آمادگی ندارد و می‌خواهد درباره متنی که قرار است هفته‌های آینده در دیدار با مقامات اتحادیه اروپا ارائه شود، گفت‌وگو کند.


ساعت ششم - آن «گزینه دیگر» چیست؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:53:17 0:00
لینک مستقیم

برای این موقعیت چه چشم‌اندازی می‌توان متصور شد؟ آیا حکومت ایران تن به مذاکرات با شرایط غرب می‌دهد؟ اگر تن ندهد چه خواهد شد؟ آن «گزینه دیگر» چه می‌تواند باشد؟

در این برنامه به این پرسش‌ها پرداخته‌ایم.

XS
SM
MD
LG