لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۸

شعارهای شبانه ضد حکومتی در دست‌کم چهار منطقه از تهران و مناطقی از کرج


عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

چند منطقه تهران از جمله شهرک اکباتان، شهرک آپادانا، تهرانپارس و شهرک باقری شامگاه شنبه اول بهمن ماه باردیگر صحنه شعارهای شبانه و ضد حکومتی جمعی از معترضان بود و همزمان در مناطقی از کرج نیز معترضان اقدام به سردادن شعارهای شبانه کردند.

جمعی از معترضان شامگاه شنبه در تهرانپارس اقدام به سردادن شعارهای شبانه ضدحکومتی کردند. معترضان در تهرانپارس در شعارهای شبانه خود از جمله شعار «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر جمهوری اعدامی» سردادند.

شهرک اکباتان در غرب تهران نیز شامگاه شنبه اول بهمن ماه باردیگر شاهد شعارهای شبانه جمعی از مردم علیه جمهوری اسلامی بود.

شهرک اکباتان از آغاز اعتراضات سراسری تا سه ماه از کانون‌های اصلی تظاهرات ضد حکومتی در غرب پایتخت بود و پس از آن ده‌ها نفر از ساکنان این شهرک از جمله زنان و جوانان به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند.

علاوه بر شماری از معترضان که در اکباتان در ارتباط با مرگ یک بسیجی در جریان اعتراضات بازداشت شدند، وزارت اطلاعات در دوم دی ماه با انتشار اطلاعیه‌ای از بازداشت دست‌کم ۳۹ نفر از ساکنان شرکت اکباتان خبر داد و معترضان بازداشت شده را «شبکه خرابکاری» نامید.

با این همه اعتراضات شبانه همچنین در شهرک اکباتان همچنین ادامه دارد و شنبه شب، اول بهمن، بار دیگر معترضان از فراز برج‌های اکباتان شعارهای چون «مرگ بر بسیجی» و «مرگ بر سپاهی تروریست» سردادند.

معترضان در اکباتان در میان شعارهای شبانه خود همچنین اقدام به سردادن شعارهای «از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران»، «از کردستان تا تهران جانم فدای ایران» و «می‌جنگیم، می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم» کردند.

شهرک آپادانا یکی دیگر از شهرک‌های غرب تهران نیز شنبه شب اول بهمن ماه صحنه شعارهای شبانه از جمله شعارهایی چون «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان»، «مرگ بر خامنه‌ای، نفرین بر خمینی»، «تجاوز، جنایت، مرگ بر این ولایت» سردادند.

شهرک باقری در منطقه ۲۲ تهران نیز شنبه شب صحنه شعارهای ضد حکومتی جمعی از مردم معترض بود. معترضان در این شهرک شعار «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه»، «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند.

مناطقی از شهر کرج نیز شامگاه شنبه اول بهمن ماه شاهد شعارهای شبانه جمعی از مردم معترض بود.

معترضان کرج در جریان اعتراض شبانه خود از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی اقدام به سردادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر بسیجی»، «مرگ بر سپاهی» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» کردند.

XS
SM
MD
LG