لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۹

اعتراض رانندگان شرکت تاکسی آن‌لاین اسنَپ به «شرایط کاری»


اعتراض رانندگان شرکت تاکسی آن‌لاین اسنَپ به «شرایط کاری»،«کم‌کردن کرایه‌ها»،«نداشتن بیمه و قراردادهای یک‌طرفه» و «حذف اپلیکیشن مسیریاب وِیز»
اعتراض رانندگان شرکت تاکسی آن‌لاین اسنَپ به «شرایط کاری»،«کم‌کردن کرایه‌ها»،«نداشتن بیمه و قراردادهای یک‌طرفه» و «حذف اپلیکیشن مسیریاب وِیز»

تعدادی از رانندگان شرکت تاکسی آن‌لاین اسنَپ روز شنبه،۴ آذر، در اعتراض به مواردی چون «شرایط کاری»،«کم‌کردن کرایه‌ها»،«نداشتن بیمه و قراردادهای یک‌طرفه» و «حذف اپلیکیشن مسیریاب وِیز» در مقابل ساختمان مرکزی این شرکت تجمع کردند.

تجمع روز شنبه شماری از رانندگان اسنپ مقابل ساختمان مرکزی #اسنپ در تهران؛ تجمع‌کنندگان به «شرایط کاری این شرکت، کم‌کردن کرایه‌ها، نداشتن بیمه و قراردادهای یک‌طرفه» اعتراض دارند.

رانندگان معترض اعلام کردند که با وجود کاهش کرایه سفرها، هنوز رقم ۱۳ درصدی که به عنوان «کمیسیون» به اسنپ می پردازند،ثابت مانده است.

براساس گزارش ایلنا، همچنین پرداخت بخشی از مزایای رفاهی رانندگان که ارزش ریالی آن معادل ۲ تا ۳ هزار تومان از هزینه هر سفر بوده است؛ متوقف شده است.

با این حال شرکت اسنپ اعلام کرد که برخلاف گفته‌های معترضان،کرایه سفرهای شهری در دو ماه گذشته کاهش نیافته است.

این شرکت همچنین تاکید کرد که طرح‌های رفاهی را برای رانندگان در نظر گرفته است که از جمله آنها بیمه خودرو،بیمه تکمیلی درمان و بیمه بازنشستگی است.

این شرکت تاکسی رانی آنلاین اعلام کرد که حدف اپلیکیشن مسیریاب وِیز نیز با دستور قضایی انجام شده است.

روز ۳۰ آبان کاربران اپلیکیشن تاکسی‌یاب اینترنتی اسنپ با پیغامی از طرف این برنامه کاربردی روبه‌رو شدند که به آنها اعلام می‌کرد در صورتی که اپلیکیشن مسیریاب وِیز را، که به گفته مقام‌های ایرانی «سهام‌داران آن اسرائیلی هستند»، از گوشی خود حذف نکنند دیگر قادر به استفاده از اسنپ نخواهند بود.

در همین حال به گفته وب‌سایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، «چنین پیغامی به این معنی است که اسنپ بدون اطلاع کاربران، گوشی مشتریان خود را برای یافتن ویز جستجو می‌کند و از کاربر می‌خواهد تا برای ادامه فعالیت در این اپلیکیشن آنها را از گوشی خود حذف کنند».

حسین مرادقلی، مدیر فناوری شرکت اسنپ روز جمعه، ۳ آذر،در واکنش به این گزارش اعلام کرد که این شرکت به برنامه‌های گوشی تلفن کاربرانی که از سیستم اندروید استفاده می‌کنند دسترسی دارد اما به عکس‌های کاربران دسترسی ندارد.

اپلیکیشن اسنپ، در بهمن ماه ۹۳ از سوی بخش‌خصوصی راه‌اندازی شد و هم اکنون با ۲۸ هزار کاربر راننده یکی از پراستفاده‌ترین برنامه‌های کاربردی تاکسی‌یاب در ایران محسوب می‌شود.

رقیب اسنپ در ایران تپ‌سی است. این سرویس خیلی سریع توانست رشد کند و به رقیبی جدی برای اسنپ تبدیل شود.

در همین حال سرویس سفارش آنلاین تاکسی «ماکسیم» مدتی است که تبلیغات وسیعی را در سایت‌های ایرانی آغاز کرده و شهر تهران را به فهرست شهرهای محل فعالیت خود افزوده‌است.

شرکت خدمات حمل و نقل «ماکسیم» در بیش از ۲۰۰ شهر روسیه و کشورهایی همچون بلاروس، گرجستان، قزاقستان، تاجیکستان، اوکراین و بلغارستان در حال فعالیت است.

XS
SM
MD
LG