لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۹

برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل پاناما


تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تدارکاتی مقابل پاناما به برتری رسید. این بازی به میزبانی شهر گراتس در اتریش برگزار شد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران موفق شدند با گل‌های اشکان دژاگه از روی نقطه پنالتی و سامان قدوس در مقابل تک گل تورس به برتری برسند.

شاگردان کی‌روش بعد از صعود به جام جهانی دو دیدار تدارکاتی با توگو و روسیه برگزار کردند که به یک برد و یک تساوی رسیدند. دیدار سوم در برابر پاناما برگزار شد که بازیکنان اصلی‌اش را در اختیار نداشت.

روی هر دو گل ایران، کریم انصاری‌فرد نقش اصلی را ایفا کرد، گرفتن پنالتی برای ثبت گل اول و ارسال پاس گل دوم.

سامان قدوس که پیشتر در تیم ملی سوئد به اسلواکی گل زده بود، حالا با پیراهن تیم ملی ایران هم اولین گل ملی‌اش را جشن می‌گیرد. سامان این هفته به عنوان برترین مهاجم لیگ سوئد برگزیده شد.

اشکان دژآگه که دقیقاً یکسال از آخرین گل ملی‌اش می‌گذشت، با گلزنی در این بازی تعداد گل‌های ملی‌اش را به عدد هشت رساند.

ترکیب تیم ملی ایران در این بازی بارها دستخوش تغییر شد و کی‌روش از هر شش تعویض خود استفاده کرد.

علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، مرتضی پورعلی‌گنجی (سید جلال حسینی) وریا غفوری (رامین رضائیان) سعید آقایی، احمد عبدالله‌زاده، سعید عزت‌اللهی (علی کریمی) سامان قدوس (وحید امیری) اشکان دژاگه (علیرضا جهانبخش) مهدی طارمی (سردار آزمون) و کریم انصاری‌فرد بازیکنانی بودند که مقابل پاناما به میدان رفتند.

هر سه گل بازی در نیمه نخست به ثمر رسید. خطای روزبه چشمی باعث شد پاناما صاحب ضربه پنالتی شود و گابریل تورس توپ را وارد دروازه بیرانوند کند. این پانزدهمین گل ملی مهاجم با تجربه پانامایی بود.

تیم ملی ایران در نیم ساعت نخست، نمایشی عالی ارائه کرد اما نتوانست بر تعداد گل‌هایش بیافزاید. در نیمه دوم نیز پاناما موقعیت‌های بیشتری نسبت به ایران داشت.

سامان قدوس که در اردوی قبل تیم ایران شماره ۱۴ را بر تن داشت، این بار شماره پیراهن ۷ را که در گذشته متعلق به مسعود شجاعی بود پوشیده بود.

دیدار بعدی تیم ملی فوتبال ایران بدون حضور تماشاگر در هلند برگزار خواهد شد. بازیکنان ایران روز دوشنبه در شهر نایمخن به مصاف تیم ملی ونزوئلا می‌روند.

XS
SM
MD
LG