لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۳

معاون مرکز اسلامی هامبورگ: برای جلوگیری از اخراج از آلمان وکیل گرفته‌ایم


سید سلیمان موسوی‌فر می‌گوید٬ دولت آلمان برای فشار بر مرکز اسلامی هامبورگ او را اخراج کرده است.(عکس از خبرگزاری مهر)
سید سلیمان موسوی‌فر می‌گوید٬ دولت آلمان برای فشار بر مرکز اسلامی هامبورگ او را اخراج کرده است.(عکس از خبرگزاری مهر)

سلیمان موسوی‌فر، روحانی ایرانی و معاون مرکز اسلامی هامبورگ می‌گوید اقدامات خود را برای مقابله با حکم اخراجش از آلمان این هفته آغاز خواهد کرد.

روزنامه «هامبورگر مورگن پست»، پیش از این نوشته بود که سلیمان موسوی‌فر به خاطر حمایت از سازمان‌های «افراطی و تروریستی» و انتشار ویدیوهای تبلیغاتی از آنها در فیس‎‌بوک حکم اخراج گرفته است.

معاون مرکز اسلامی هامبورگ به خبرگزاری مهر گفته است: «ما در حال حاضر در حال گفت‌وگو با یک وکیل خبره و کاربلد هستیم تا ببینیم از لحاظ قانونی چه کاری باید پیش ببریم و این هفته از طریق وکیل مخصوص اقدام خواهیم کرد.»

به گزارش روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد خبرگزاری مهر٬ آقای موسوی‌فر در خصوص حکم اخراجش اظهار داشت: «این اقدام از سوی دولت آلمان برای فشار به مرکز اسلامی هامبورگ وارد شده است.»

این روحانی پیشتر به خبرگزاری صدا و سیما گفته بود: «هنگام مراجعه برای تمدید اقامت اعلام کردند که به دلیل شرکت در راهپیمایی روز قدس و سخنرانی در مراکز اسلامی، مشکل یهود ستیزی و رابطه با حزب الله لبنان دارید.»

روزنامه بیلد آلمان در روزهای اخیر با تایید خبر اخراج این روحانی ایرانی و اشاره به قرار داشتن نام حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی آلمان گزارش داده بود که حمایت آشکار از گروه‌های تروریستی تهدیدی برای آلمان است.

در راستای همین سیاست سال گذشته نیز مرکز اسلامی هامبورگ، از هیات اجرایی «شورای جوامع اسلامی هامبورگ» اخراج شد.

شورای جوامع اسلامی از مرکز اسلامی هامبورگ خواسته بود از فعالیت‌هایی که شائبه ضدیت با اسرائیل و عدم رواداری داشته باشد، دوری کند.

روزنامه دی ولت آلمان سال گذشته در گزارشی نوشته بود که مرکز اسلامی هامبورگ با «گروه‌های تروریستی مرتبط است» و تحت نظارت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی قرار دارد.

روزنامه جروزالم پست نیز نوشته بود که در مراسم یادبود قاسم سلیمانی در ژانویه سال ۲۰۲۰ در این مرکز ۶۰۰ نفر مشارکت کردند.

مرکز اسلامی هامبورگ از ۲۵ سال پیش از روی کار آمدن جمهوری اسلامی ایران، در آلمان برپا بوده و یکی از قدیمی‌ترین مساجد و مراکز فعالیت‌های اسلامی در اروپا محسوب می‌شود.

مهاجران قدیمی و بازرگانان ایرانی در سال ۱۳۳۲ مرکز اسلامی هامبورگ را برای برگزاری آیین‌های مذهبی خود برپا کردند؛ این مرکز با حمایت آیت‌الله بروجردی، مرجع تقلید شیعه وقت در ایران، بسیار زود به یکی از نهادهای مهم اسلامی در غرب مبدل شد.

آیت‌الله محمد بهشتی، که بعدها از اعضای اصلی انقلاب ایران و رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران شد، در دوره‌ای ریاست مرکز اسلامی هامبورگ را در دست داشت.

حجت‌الاسلام محمد خاتمی نیز که بعدها به ریاست جمهوری ایران رسید، دوره‌ای رئیس مرکز اسلامی هامبورگ بود.

بااستفاده از مهر٬ رادیو فردا و جروزالم پست
XS
SM
MD
LG