لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۵

والیبال روسیه با غلبه بر ایران به المپیک راه یافت


تیم ملی همچنان بخت راه یافتن به المپیک را دارد
تیم ملی همچنان بخت راه یافتن به المپیک را دارد

تیم ملی والیبال روسیه با برتری ۳-۰ مقابل ایران، جواز حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ را کسب کرد.

پیش از این حضور ژاپن، لهستان، آرژانتین و آمریکا در المپیک قطعی شده بود و روسیه پنحمین تیمی است که جواز حضور در توکیو را به دست آورده است.

روس‌ها در سن پترزبورگ جشن صعود به المپیک را برپا کردند اما ایران همچنان این فرصت را دارد تا با قهرمانی در انتخابی قاره‌ای که دی ماه برگزار می‌شود، برای دومین دوره پیاپی به المپیک برسد.

چین، کره جنوبی و استرالیا رقبای اصلی ایران در مسابقات گزینشی آسیا هستند و با تحولاتی که در این تیم‌‌ها رخ داده، از پیش باخته تلقی نمی‌شوند.

استرالیا پنج ست در برابر ایتالیا بازی کرد. چین نیز با سرمربیگری رائول لوزانو که قبلاً سرمربی ایران بود، پنج ست مقابل کانادا و آرژانتین مقاومت کرد.

ایران و روسیه تاکنون ۱۶ بار رویارو شده‌اند که فقط چهار برد نصیب ایران شده‌است. آخرین بازی دو تیم در لیگ ملت‌ها به میزبانی ارومیه برگزار شد و ایران در برابر تیم دوم روسیه به برتری رسید.

در مصاف سرنوشت‌ساز سن پترزبورگ، ایران بازی را با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، امیر غفور، پوریا فیاضی، علی شفیعی، محمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور آغاز کرد.

در جریان بازی نیز قائمی، غلامی، مجرد، معنوی‌نژاد و جواد کریمی به میدان آمدند اما پوریا یلی فرصت حضور در زمین را پیدا نکرد.

روسیه که یک طلا، یک نقره و دو برنز المپیک را در کارنامه دارد، بهترین نمایشش را در همان ست اول اجرا کرد و ایران از امتیاز ۱۹ بالاتر نرفت.

ایران در دست دوم کم اشتباه‌تر ظاهر شد و تا امتیاز ۲۳ پیش رفت. هدر رفتن سرویس‌ها مهم‌ترین عامل ناکامی ایران در این دست بود.

ایران در دست سوم بازی نیز فاصله‌ای با برد نداشت و بارها پیش افتاد اما باز هم روسیه با انسجام بیشتر توانست نتیجه را تغییر دهد و در این دست نیز بتواند ایران را در امتیاز بیست و سوم متوقف کند.

ویکتور پوله‌تائف ستاره چپ دست روسیه با ۱۹ امتیاز ستاره میدان بود و نقشی تعیین‌کننده در برتری تیمش داشت.

امیر غفور ۱۷ امتیاز کسب کرد اما در خط سرویس پر اشتباه بود و در چند موقعیت حمله هم فرصت‌هایش را هدر داد.

ایگور کلیوکا، دیمیتری ولکوف، الیاس کورکائف و الکساندر بوتکو به اتفاق لیبروی این تیم والنتین گولوبف شبی پر فروغ را سپری کردند.

دیمیتری موزرسکی بازیکن مشهور و ۲۱۸ سانتیمتری روس‌ها در ست اول و دوم برای تیمش به زمین آمد.

در این بازی ایران ۴۰ آبشار، ۴ دفاع روی تور و ۴ امتیاز سرویس را به ثبت رساند. ۱۷ امتیاز ایران نیز با اشتباهات و خطاهای بازیکنان روسیه کسب شد.

روسیه ۳۸ آبشار، ۷ دفاع روی تور و ۵ امتیاز سرویس را به ثبت رساند. ۲۵ امتیاز این تیم با اشتباهات مکرر بازیکنان ایران کسب شد.

هدایت تیم روسیه را توماس ساملوو از فنلاند به عهده دارد و ایگور کولاکوویچ از مونته نگرو هم سرمربی تیم ملی ایران است.

XS
SM
MD
LG