لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۹

بایرن مونیخ فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد


در فینال لیگ قهرمانان اروپا تیم فوتبال بایرن مونیخ با برتری ۱-۰ مقابل پاری سن ژرمن جام قهرمانی را نصیب خود کرد.

این مسابقه به میزبانی لیسبون و همچون همه رویدادهای حرفه‌ای ورزشی حال حاضر جهان، به خاطر ویروس کرونا بدون حضور تماشاگر به انجام رسید.

روی نیمکت هر دو تیم سرمربیان آلمانی نشسته بودند اما یک بازیکن فرانسوی با گل خود، باشگاه فرانسوی را تسلیم کرد. ​

بایرن مونیخ با این برتری برای ششمین بار توانست حرف اول فوتبال باشگاهی را در قاره اروپا بزند.

رئال مادرید با ۱۳ قهرمانی پر افتخارترین تیم اروپاست. آث میلان ۷ بار روی سکوی برتر ایستاده، سرخپوشان بایرن مونیخ و لیورپول نیز ۶ بار موفق به کسب این عنوان شده‌اند.

در شب کم‌ فروغ نیمار و امباپه که فرصت‌های خود را از دست دادند، بایرن توانست با گلزنی کینگزلی کومان بازیکن سابق پاریسی‌ها این تیم را از پیش رو بردارد.

او سانتر جاشوا کیمیچ از سمت راست را با ضربه سر چکشی وارد دروازه کیلور ناواس سنگربان کاستاریکایی پاری سن ژرمن کرد.

در ادامه بازی مشابه همین صحنه داشت تکرار می‌شد و کومان می‌خواست گل دوم را بزند اما تیاگو سیلوا کاپیتان برزیلی پاریسی‌ها توپ را از نزدیکی خط دروازه بیرون کشید.

کومان از هشت سالگی در پاری سن ژرمن بود و در ۱۸ سالگی این تیم را به مقصد یوونتوس ترک کرد. در ترکیب پاری سن ژرمن هم خوان برنات بازیکن سابق بایرن مونیخ حضور داشت.

به این ترتیب شاگردان هانس دیتر فلیک پس از قهرمانی در بوندس لیگا و دی اف بی پوکال، توانستند سه‌گانه خود را در فصل جاری تکمیل کنند.

در شب درخشش مانوئل نویر سنگربان بایرن، یک بار هم روبرت لواندوفسکی توپش را به تیر دروازه پاری سن ژرمن کوبید.

روبرت لواندوفسکی آقای گل لیگ قهرمانان اروپا شد
روبرت لواندوفسکی آقای گل لیگ قهرمانان اروپا شد

ماشین گلزنی لهستانی امسال با ۱۵ گل زده و با پنج گل فاصله نسبت به نفر دوم، آقای گل لیگ قهرمانان اروپا شد.

بایرنی‌ها برای راهیابی به فینال موفق شدند ۳-۰ المپیک لیون دیگر تیم فرانسوی را از پیش رو بردارند. پیش از آن هم در دور یک‌چهارم نهایی با ثبت نتیجه‌ای تاریخی ۸ گل وارد دروازه بارسلونا کردند.

مانوئل نویر، تیاگو آلکانترا (کورنتین تولیسو) ژروم بواتنگ (نیکلاس زوله) لئون گورتزکا، آلفونسو دیویس، سرژ گنابری (فیلیپ کوتینیو) توماس مولر، دیوید آلابا، کینگزلی کومان (ایوان پریشیچ) جوشا کیمیچ و روبرت لواندوفسکی بازیکنان بایرن در این دیدار بودند.

همزمان با بازی، هواداران پاری سن ژرمن در پاریس به خیابان آمده و درگیری‌های متعددی اطراف ورزشگاه پارک ده پرنس رخ داد. ورزشگاهی که طبق اعلام قبلی قرار بود پذیرای پنج هزار تماشاچی باشد.

در مارسی نیز هواداران تیم المپیک مارسی شادمان از شکست رقیب خود به خیابان‌ها آمدند.

از هفت فینالی که نمایندگان فرانسه تجربه کرده‌اند، المپیک مارسی همچنان تنها تیم این کشور است که موفق شده عنوان قهرمانی را در جام باشگاه‌های اروپا که بعداً به لیگ قهرمانان تغییر نام یافت، نصیب خود کند.

XS
SM
MD
LG