لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۹

حمله زمینی ارتش سوریه به منطقه تحت کنترل شورشیان در ادلب


حملات هوایی به مناطق تحت کنترل شورشیان در شمالی سوریه (عکس از آرشیو)
حملات هوایی به مناطق تحت کنترل شورشیان در شمالی سوریه (عکس از آرشیو)

به گفته یک سخنگوی شورشیان سوریه پس از چندین روز توپ باران و بمباران مناطق تحت کنترل شورشیان در شمال غربی این کشور ارتش سوريه و شبه نظامیان متحد آن حملات زمینی به اين منطقه را آغاز کرده‌اند.

تحت تاثیر حملات هوایی و توپ باران شدید ناحیه ادلب و اطراف آن گروه کثیری از ساکنان مناطق نزدیک خط مقدم آواره شده اند.

خبرگزاری دولتی سوریه روز دوشنبه ۱۶ فروردین گزارش داد که ارتش این کشور در «واکنش به نقض آتش بس توسط شورشیان» دامنه عملیات خود را گسترش داده است.

یک خبرنگار شبکه تلویزیونی دولتی «الاخباریه» گفت این عملیات به حملات هوایی و توپخانه محدود می شود. او بدون دادن توضیح بیشتر افزود:«ارتش ممکن است در مقطعی به عملیات زمینی متوسل شود.»

به گزارش خبرگزاری رویترز ناحیه ادلب و اطراف آن در شمال غربی سوریه در سپتامبر سال گذشته بر اساس توافقی بین روسیه و ترکیه مناطق غیرنظامی اعلام شد. این توافق تاکنون از حمله زمینی ارتش سوریه به این مناطق جلوگیری کرده است.

یک سخنگوی گروه شورشی «جبهه آزادی بخش ملی» که مورد حمایت ترکیه است گفت کانون اصلی درگیری ها در حاشیه جنوب غربی این منطقه و شهر کفرنبوده است که در کنترل شورشیان است.

او گفت:«از صبح دوشنبه رژیم بمباران شدید را شروع کرده است و شورشیان تاکنون چندین حمله نیروهای دولتی را دفع کرده اند.»

این سخنگو افزود از زمان شروع بمبارانها و حملات هوایی در هفته گذشته این اولین تهاجم زمینی گسترده است.

مسئول ایمنی و امنیت یک گروه امداد پزشکی آمریکایی که در قلمرو شورشیان فعالیت می کند گفت از ۲۸ آوریل تاکنون بیش از ۱۵۸ هزار نفر آواره شده اند.

او افزود:«اگر پیشروی های رژیم به این شکل ادامه یابد فجایع بشری بزرگتری روی خواهد داد و آنها می توانند شهرهای بزرگتری را هدف بگیرند.»

با استفاده از رویترز؛ ش.ر./خ
XS
SM
MD
LG