لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۸

حمله ارتش اسرائیل به مواضع «جهاد اسلامی» در سوریه پس از حملات راکتی از غزه


آتش ناشی از حمله هوایی ارتش اسرائیل به منطقه‌ای در جنوب باریکه غزه در چهارم اسفند ماه
آتش ناشی از حمله هوایی ارتش اسرائیل به منطقه‌ای در جنوب باریکه غزه در چهارم اسفند ماه

نیروی هوایی ارتش اسرائیل حملاتی را به مواضع گروه جهاد اسلامی در سوریه و نیز در غزه انجام داده است که به کشته‌شدن دست‌کم دو تن از شبه‌نظامیان فلسطینی انجامیده است.

این حملات، پس از پرتاب تلافی‌جویانه راکت از غزه به اسرائیل، صورت گرفته‌است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفته به تلافی خشونت‌ها در آستانه انتخابات پارلمانی آن کشور، به «سایت‌های ترور جهاد اسلامی» در سراسر غزه و نزدیک دمشق، حمله کرده است.

بیانیه‌ای از سوی ارتش سوریه حاکی‌ست که حملات اسرائیل در نزدیکی فرودگاه دمشق صورت گرفته و پدافند هوایی آن به راکت‌هایی از مسیر بلندی‌های جولان، واکنش نشان داده‌است.

به گفته ارتش سوریه پدافند هوایی بیشتر این راکت‌ها را «ردیابی یا سرنگون» کرده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه خود گفته مواضعی که هدف قرار داده به «تحقیق و توسعه تسلیحاتی» مشغول بودند، که در سوریه و باریکه غزه تولید می‌شوند.

به گفته اسرائیل این سایت‌ها سوخت راکت هم تولید می‌کنند.

اسرائیل می‌گوید پیش از انجام حملاتش، تلاش‌هایی برای حمله به نیروهای امنیتی و پرتاب راکت از باریکه غزه به اسرائیل شده بود.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید حملات راکتی شبه‌نظامیات فلسطینی در واکنش به کشته شدن یکی از اعضای «جهاد اسلامی» در مرز غزه و اسرائیل انجام شد.

اسرائیل گفته بود این فرد در تلاش برای کار گذاشتن یک وسیله انفجاری در حصارهای مرزی بوده است.

گروه جهاد اسلامی تائید کرده که دو تن از نیروهایش در حملات هوایی پس از آن کشته شده‌اند.

طی سال‌های گذشته اسرائیل بارها دست به حملاتی به مواضعی در سوریه زده که بسیاری از آن‌ها مربوط به ایران یا شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران مانند حزب‌الله لبنان می‌شوند.

ارتش اسرائیل به‌ندرت مسئولیت این حملات را برعهده می‌گیرد یا در مورد مواضعی که هدف قرار داده توضیحی می‌دهد. به همین دلیل هم بیانیه چهارم اسفند ماه این ارتش اقدامی‌ست که چندان معمول به شمار نمی‌رود.

منابع: خبرگزاری فرانسه و آسوشیتدپرس
XS
SM
MD
LG